Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   hogeschool (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37555)

BitterSweet 2 augustus 2005 13:53

hogeschool
 
Mijn dochter heeft haar secundair diploma behaald en trekt naar de hogeschool.
Het aanbod is echter groot en ze weet niet goed wat ze moet kiezen,onderwijs,talen,sociaal assistente en criminologie genieten mss haar voorkeur.
Heeft iemand suggesties desnoodsook in andere richtingen,in welke richting zijn er de meeste mogelijkheden na het afstuderen enz..
Dank bij voorbaat.

Musketo 2 augustus 2005 13:56

Vertaler-tolk Russisch Engels. Maar dus nooit afgaan op wat 'de mensen zeggen'. Maar dat wist je zelf ook al.

skaldis 2 augustus 2005 13:59

Als verpleegster reis je op je één been de wereld rond als je dat wenst.

puud 2 augustus 2005 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Als verpleegster reis je op je één been de wereld rond als je dat wenst.

Moet ze dat andere been dan thuislaten?

maddox 2 augustus 2005 15:51

Spijtig, we hebben al een sterk tekort in technische geschoolde werkkrachten. En we hebben hier weer een typische jongedame.

skaldis 2 augustus 2005 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puud
Moet ze dat andere been dan thuislaten?

Neen maar dat mag niet bij de handbagage.

Geertje 2 augustus 2005 16:38

Hetgeen ze leuk vindt !

Toch enkele bemerkingen : verzorger (en dergelijke) hebben wel een redelijke jobzekerheid maar het is redelijk zwaar en betaalt niet fameus.

Technische beroepen hebben ook redelijke werkzekerheid maar je moet het graag doen.

Ikzelf zou, moest ik herbeginnen een technisch beroep beginnen zoals loodgieter of zo, je kan jezelf baas zijn, het verdient goed, en je hebt vele sociale contacten.

Bad Attila 2 augustus 2005 17:08

Ik ben zelf criminoloog en moet eerlijk zeggen dat het zéér interessante studies zijn, een mengeling van sociologie, psychologie en rechten, met daartussen nog een beetje geneeskunde en psychiatrie. Ge moet natuurlijk wel interesse hebben in menswetenschappen.

Maar ge moet ook niet hopen op enorm veel mogelijkheden met zo'n diploma : vaak gaat het om jobs bij Justitie, ge kunt bij de politie gaan, of ook maatschappelijk werk verrichten. Dus moet ge het ook wel aankunnen om meestal met uw neus rechtstreeks in de menselijke miserie te zitten.

Uit ervaring heb ik kunnen merken dat het verschil met studies maatschappelijk assistent tamelijk klein is (criminologen zijn beter theoretisch terwijl MA praktischer denken), behalve de duur van de studies en het niveau van de diploma (criminologie is universitair; MA hogeschool)

Eduard Khil 12 december 2017 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 1216319)
Mijn dochter heeft haar secundair diploma behaald en trekt naar de hogeschool.
Het aanbod is echter groot en ze weet niet goed wat ze moet kiezen,onderwijs,talen,sociaal assistente en criminologie genieten mss haar voorkeur.
Heeft iemand suggesties desnoodsook in andere richtingen,in welke richting zijn er de meeste mogelijkheden na het afstuderen enz..
Dank bij voorbaat.

en? Heeft uw dochter dan een afvalrichting gekozen? Of heeft ze wat gemaakt van haar leven?

Eyjafjallajökull 13 december 2017 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8595434)
en? Heeft uw dochter dan een afvalrichting gekozen? Of heeft ze wat gemaakt van haar leven?

Ik gok op het eerste...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be