Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Digitale petitie ... HUS ... Terugbetaling levensnoodzakelijke medicatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185836)

Gun 29 april 2013 16:16

Digitale petitie ... HUS ... Terugbetaling levensnoodzakelijke medicatie
 
Ik doe aan dit soort verzoeken (te) weinig mee want wanneer het over een bekende gaat denkt men er onmiddellijk anders over.

Digitale petitie: HIER

Citaat:

Dankzij het wondermiddel Soliris Eculizumab kon Viktor zijn leven gered worden en kan hij momenteel opnieuw functioneren, zonder bijwerkingen en risico’s. Viktor krijgt deze medicatie elke 2 weken toegediend, kostprijs € 9000 per behandeling.

Op 7 mei beslist Minister van Volksgezondheid Onkelinx of de medicatie “Soliris Eculiziumab” zal worden terugbetaald of niet. Hierdoor komt het leven van Viktor opnieuw in gevaar.
Hemolytisch Uremisch Syndroom
Citaat:

Het hemolytisch-uremisch syndroom (HUS) is een syndroom waarbij hemolytische anemie, acuut nierfalen (uremie) en trombocytopenie gezien worden. HUS treedt voornamelijk maar niet uitsluitend op bij kinderen. HUS treedt meestal op na een episode van diarree als gevolg van een besmetting met EHEC, de entero-hemorragische E. coli bacterie. HUS is een medisch noodgeval met mortaliteit van 5-10%. Bij de overige gevallen treedt meestal volledige genezing op maar een aantal patiënten ontwikkelt chronische nierproblemen. HUS werd in 1955 als syndroom gedefinieerd.

Gun 29 april 2013 17:49

Spijtig ...

Klojo eerste klas 29 april 2013 18:41

'k Dacht eerst dat 't weer iets louch was, maar blijkbaar niet....
http://www.fda.gov/AboutFDA/CentersO.../ucm273089.htm
Dat 't zo duur is, da's andere koek, natuurlijk.
Dus...ik teken met plezier....al had ik liever dat dat niet nodig was.....

Gun 29 april 2013 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6619014)
'k Dacht eerst dat 't weer iets louch was, maar blijkbaar niet....
http://www.fda.gov/AboutFDA/CentersO.../ucm273089.htm
Dat 't zo duur is, da's andere koek, natuurlijk.
Dus...ik teken met plezier....al had ik liever dat dat niet nodig was.....

Thanks ... IDD niets louch aan ...

Het moet snel gaan, want 7 mei valt de beslissing

NieuwNoors 29 april 2013 20:08

Ik heb de petitie ook ondertekend. Voor dat 7-jarig ventje. Hopen maar dat alles in orde komt voor hem.

Boyke 29 april 2013 20:13

Ik heb de petitie ook ondertekend he!
Ons Boyke heeft het hart toch nog op de goede plaats hoor!

Demper 29 april 2013 20:16

Done.

Gun 29 april 2013 22:37

Dankublief

Gun 30 april 2013 08:45

Deredactie

Txiki 30 april 2013 08:58

Ik ga grof zijn: men kan zich ook afvragen of per se iedereen en alleman in leven gehouden moet worden. Hoe erg dat ook moge zijn voor de naasten.

Gun 30 april 2013 09:00

Wie schreef dit op haar Facebook op 20 Februari 2013 i.v.m. de terugbetaling van illegale Hiv patienten door het O.C.M.W. in Antwerpen?

Citaat:

Prendre en otage la vie et la santé est inadmissible.

La décision du Cpas d'Anvers - et d'autres peut être - de refuser l'aide médicale urgente �* certaines personnes est inadmissible. C'est inadmissible d'un point de vue éthique, c'est inadmissible d'un point de vue médical.

La qualité d’une démocratie se mesure �* la manière dont elle prend en charge les personnes les plus vulnérables. Faire un tri parmi ces personnes, en fonction de leur statut social, économique ou de leurs conditions de séjour, est un réel scandale.

Le droit �* la santé est un droit absolu et l’aide médicale urgente a justement été conçue pour garantir ce droit aux personnes en séjour irrégulier. Faire du chantage �* l’octroi de l’aide médicale est tout �* fait inacceptable. Doit-on condamner �* mort des femmes et des hommes qui refusent de signer un engagement quelconque? Il en va de leur vie, de celles de leurs enfants, de leurs proches.

En tant que Ministre de la Santé publique, il est aussi de mon devoir de combattre les maladies et d’éviter tout risque épidémiologique. Ne pas traiter une personne séropositive aggrave le risque de contagion et arrêter un traitement en cours augmente la résistance du virus aux médicaments.
en wie moet nu dit goedkeuren?

Skobelev 30 april 2013 09:00

done

Gun 30 april 2013 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6619631)
Ik ga grof zijn: men kan zich ook afvragen of per se iedereen en alleman in leven gehouden moet worden. Hoe erg dat ook moge zijn voor de naasten.

Dat kereltje leidt een perfect normaal leven ... als ... hij die medicatie kan nemen

Het zou maar eens de jouwe moeten zijn

Jantje 30 april 2013 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 6619642)
Dat kereltje leidt een perfect normaal leven ... als ... hij die medicatie kan nemen

Het zou maar eens de jouwe moeten zijn

Perfect normaal zou ik het niet noemen.
De jongen is afhankelijk van zijn medicatie, maar de farma maakt misbruik van deze afhankelijkheid.

Ik geef toe dat de onderzoeken naar medicatie veel geld kosten, maar dat privé instellingen winst maken op de rug van de zieken uit onze maatschappij, vindt ik onaanvaarbaar.

Ik zou dus liever zien dat overheden wereldwijd samenwerken om medicatie te ontwikkelen en daarna een uitbesteding doen voor de productie tegen betaalbare prijzen.



Ondertekend trouwens

Txiki 30 april 2013 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 6619642)
Dat kereltje leidt een perfect normaal leven ... als ... hij die medicatie kan nemen

Het zou maar eens de jouwe moeten zijn

Je gaat voorbij aan de vraag.

Gun 30 april 2013 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6619651)
Perfect normaal zou ik het niet noemen.
De jongen is afhankelijk van zijn medicatie, maar de farma maakt misbruik van deze afhankelijkheid.

Ik geef toe dat de onderzoeken naar medicatie veel geld kosten, maar dat privé instellingen winst maken op de rug van de zieken uit onze maatschappij, vindt ik onaanvaarbaar.

Ik zou dus liever zien dat overheden wereldwijd samenwerken om medicatie te ontwikkelen en daarna een uitbesteding doen voor de productie tegen betaalbare prijzen.

Ondertekend trouwens

Dankjewel jantje,

U maakt een punt ... echter, indien er geen comptetitie meer is tussen (privé)bedrijven in het zoeken naar medicatie gaat ook de vooruitgang in dat onderzoek vertragen.

Het is steeds een mes dat aan 2 kanten snijdt

Maar zoals gezegd, u maakt een punt

Gun 30 april 2013 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6619653)
Je gaat voorbij aan de vraag.

Helemaal niet

Zou jij deze vraag ook stellen indien Victor jouw ukkepuk zou zijn?

Jantje 30 april 2013 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6619653)
Je gaat voorbij aan de vraag.

Het antwoord is simpel, waarom zou iemand moeten sterven voor zijn leven begint, als dit jonge leven op een eenvoudige manier gered kan worden en die jonge mens op een eenvoudige manier een vrij normaal leven kan leiden.

Je kan immers ook de vraag stellen,

of het zin heeft om mensen die op de weg gewond geraken nog gered moeten worden.

heeft het zin om een 60 jarige nog een orgaantransplantatie te laten ondergaan.

moet men mensen met dementie nog in leven houden.

heeft het behandelen van kanker wel enig nu.

kan je dragers van het HIV niet beter direct een spuitje geven.


Je kan je dus rond elke medische behandeling de vraag stellen welk nut deze behandeling heeft en/of ze maatschappelijk verantwoord is.

De vraag is echter, welk leed zit er achter het niet toepassen van de medische mogelijkheden.
En waar ligt de grens.

Jantje 30 april 2013 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 6619659)
Dankjewel jantje,

U maakt een punt ... echter, indien er geen comptetitie meer is tussen (privé)bedrijven in het zoeken naar medicatie gaat ook de vooruitgang in dat onderzoek vertragen.

Het is steeds een mes dat aan 2 kanten snijdt

Maar zoals gezegd, u maakt een punt

Die competitie kan ook tussen overheden gehouden worden, waar dan meer samenwerking mogelijk is.

Voor griepvaccinatie zorgen namelijk de overheden voor de competitie tussen de overheidsinstellingen. De instelling die het beste en het snelste met een werkende vaccinatie komt, krijg extra opdrachten en extra subsidies. Deze die te vaak ingebreken blijft word opgedoekt.
Ook betalen de overheden niet meer als ze zelf te vaak het onderspit moeten delven tegenover andere instellingen.

Boyke 30 april 2013 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6619631)
Ik ga grof zijn: men kan zich ook afvragen of per se iedereen en alleman in leven gehouden moet worden. Hoe erg dat ook moge zijn voor de naasten.

Ja Texasiki dat is wel wat sneu he. Wie beslist wie leeft en wie niet ?
En de maatschappelijke solidariteit dan ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be