Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Start schooljaar: 1 of 4 september? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237883)

dalibor 21 maart 2017 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8409197)
moraal van het verhaal: moslims profiteren van de christelijke feestdagen die al vastliggen, en nemen er nog maar eens mooi hun eigen dagen bij :lol:

Als het voor te pakken en te profiteren is, zijn die islamieten er toch altijd snel bij hé

Ik ben ook geen katholiek en neem die vrije dagen met plezier aan. Tegenwoordig is die link met religieuze feesten voor de meeste mensen enorm vervaagd.

Het is niet dat de kerken stampvol zitten op hemelvaart. De horecazaken daarentegen ...

De schoofzak 21 maart 2017 17:32

Dat moet plezant zijn, als ouder, als je kind in een klasje zit waar 75 procent van de kinderen anderstalig is.

(noot: ik heb twee kleinkinderen die schoolke lopen in een ander EU-land. In hun klasje zitten ook wel redelijk wat anderstaligen, maar dat is toch een heel andere situatie hoor. Vb. al zeer jong naar de anderstalige kinderopvang en altijd principe: thuis en/of in gezinsverband Vlaams en buiten de andere taal)

.

Another Jack 21 maart 2017 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8409395)
Gaat dat geen problemen geven. Die dag ligt meestal al vast. In Leuven de maandag van Leuven kermis.

Neen, dat hoeft geen problemen te geven.
Dat is gewoon een excel file aanpassen.

Another Jack 21 maart 2017 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8409564)
Dat betekent dan dat die verlofdag bepaald wordt in functie van de "werknemer", de onderwijzenden dus.
En niet de leerlingen of de ouders.


Proper is dat !

.

Wie zegt dat?

De schoofzak 21 maart 2017 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8409710)
Wie zegt dat?

Als het beslist moet worden in het boc, dan heeft dat maar één bedoeling: de vakboungden ter wille zijn.
Voor alle duidelijkheid: boc is toch basis overleg comité, een vergadering tussen de overheid die als werkgever optreedt, en de vakboungden ?

.

Dadeemelee 21 maart 2017 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8409709)
Neen, dat hoeft geen problemen te geven.
Dat is gewoon een excel file aanpassen.

Ik bedoelde gaat dat geen conflicten geven.

Met Leuven Kermis zal het niet erg zijn. Vrijdag 1 september ipv maandag 4 september ;-)

Maar ik kan mij voorstellen dat het elders wel slecht valt.

Another Jack 21 maart 2017 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8409828)
Als het beslist moet worden in het boc, dan heeft dat maar één bedoeling: de vakboungden ter wille zijn.
Voor alle duidelijkheid: boc is toch basis overleg comité, een vergadering tussen de overheid die als werkgever optreedt, en de vakboungden ?

.

Ja, zo is dat.
Crevits komt 3x per jaar personeelskwesties met vakbondsafgevaardigden overleggen in elke Vlaamse school...
:lol:
Schoof toch!

Another Jack 21 maart 2017 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8409832)
Ik bedoelde gaat dat geen conflicten geven.

Met Leuven Kermis zal het niet erg zijn. Vrijdag 1 september ipv maandag 4 september ;-)

Maar ik kan mij voorstellen dat het elders wel slecht valt.

Ik ben alvast geen voorstander om de facultatieve verlofdag op 1 september te zetten.
Ik vermoed bovendien dat de rest van het BOC mijn mening deelt.

Bob 21 maart 2017 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8409100)
allez, de Guimaarstraat wil blijkbaar kruipen voor de bruinen. Waar gaat dat eindigen?

Is er werkelijk zoveel verschil tussen al die verschillende godsdiensten, al loopt de islam wel een paar decennia, misschien zelfs eeuwen, achter ?
De integratie van de islam in het katholiek onderwijs lijkt mij dan ook natuurlijker, dan het verdedigen van de islam door de linkse kerk.
Deze laatste heeft dan wel na een jarenlange strijd de katholieke kerk kleingekregen. En de vraag is maar of ze dit wel kan overdoen met de islam, zonder zelf het onderspit te moeten delven.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be