Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nieuwe iPhone: 1000 Euro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240343)

Micele 12 september 2017 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8526202)
Ik val in herhaling waarschijnlijk als ik schrijf: Ik gebruik géén Wi-Fi :-D

aja en daarom is Wi-fi gevaarlijk, wist ik niet. LOL

Dus je hangt met de kabel aan je modem? LOL.

En als je buiten op terras zit ook? ;-)

kiko 12 september 2017 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8526206)
aja en daarom is Wi-fi gevaarlijk, wist ik niet. LOL

Dus je hangt met de kabel aan je modem? LOL.

En als je buiten op terras zit ook? ;-)

Niet iedereen is zo verslaafd aan zijn pc dat ze op elke vierkante meter online willen zijn.

Universalia 13 september 2017 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8526206)
aja en daarom is Wi-fi gevaarlijk, wist ik niet. LOL

Dus je hangt met de kabel aan je modem? LOL.

En als je buiten op terras zit ook? ;-)

Mischien?

Is wifi schadelijk?

"Te duur, te veel glas en 'Android heeft dat al'": Apple krijgt forse kritiek na presentatie iPhone X

En als je buiten op terras zit ook?

Zit ik in de tuin of op het terras dan geniet ik van een goed boek en het 'zonnetje' en dan kunnen dingen als gsm/iPad/iPhone mij gestolen worden.

p.s. Ik gebruik mijn iPad trouwens met LAN :-D

fox 13 september 2017 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8526347)
Mischien?

Is wifi schadelijk?

"Te duur, te veel glas en 'Android heeft dat al'": Apple krijgt forse kritiek na presentatie iPhone X

En als je buiten op terras zit ook?

Zit ik in de tuin of op het terras dan geniet ik van een goed boek en het 'zonnetje' en dan kunnen dingen als gsm/iPad/iPhone mij gestolen worden.

p.s. Ik gebruik mijn iPad trouwens met LAN :-D

Of je nu op een lokaal netwerk zit of niet, je IPad kan je alleen gebruiken met WIFI of 4G. En voor iemand die godganse dagen op een forum vertoeft vind ik al dat "internet is de boze wolf" gezever, best grappig.

Universalia 13 september 2017 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8526367)
Of je nu op een lokaal netwerk zit of niet, je IPad kan je alleen gebruiken met WIFI of 4G. En voor iemand die godganse dagen op een forum vertoeft vind ik al dat "internet is de boze wolf" gezever, best grappig.

Ik gebruik mijn iPad op LAN. (LAN = Local Area Network)

Meer tekst en uitleg ga ik er niet over geven :-D

Pijnlijk detail (voor zo'n dure toestellen toch) is dat het met de iets oudere iPad's niet mogelijk is op die up te graden naar de laatste OS versie iOS10 en je dus een toestel in handen hebt dat je zo goed als gelijk de kast in kan gooien waar het géén daglicht meer zal zien. (Steve Jobs draait zich bij deze om in zijn graf)

Processor en geheugen halen het niet voor de laatste iOS versie. :cheer:

fox 13 september 2017 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8526370)
Ik gebruik mijn iPad op LAN. (LAN = Local Area Network)

Meer tekst en uitleg ga ik er niet over geven :-D

Pijnlijk detail (voor zo'n dure toestellen toch) is dat het met de iets oudere iPad's niet mogelijk is op die up te graden naar de laatste OS versie iOS10 en je dus een toestel in handen hebt dat je zo goed als gelijk de kast in kan gooien waar het géén daglicht meer zal zien. (Steve Jobs draait zich bij deze om in zijn graf)

Processor en geheugen halen het niet voor de laatste iOS versie. :cheer:

Ik weet wat een LAN is mijn beste, maar blijkbaar weet jij niet echt waar de klepel hangt want het verandert niets aan het feit dat je met je IPAD enkel via WIFI of 4G verbonden kan zijn met het www.

Universalia 13 september 2017 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8526374)
Ik weet wat een LAN is mijn beste, maar blijkbaar weet jij niet echt waar de klepel hangt want het verandert niets aan het feit dat je met je IPAD enkel via WIFI of 4G verbonden kan zijn met het www.

De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat ik het eerst ook niet geloofde dat het kon maar ik ben, als knoeier geboren zijnde, het gaan uitproberen.

Het heeft mij een tijdje gekost maar het werkt naar behoren op ipv6. :-D

Met alle respect voor uw denken dat het niet kan maar toch, it works!

maddox 13 september 2017 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8526378)
De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat ik het eerst ook niet geloofde dat het kon maar ik ben, als knoeier geboren zijnde, het gaan uitproberen.

Het heeft mij een tijdje gekost maar het werkt naar behoren op ipv6. :-D

Met alle respect voor uw denken dat het niet kan maar toch, it works!

Dus, ge knoopt een touwtje aan die iPhone of ge gebruikt die als tamtam om de informatie van het internet op dat kleine schermpje te projecteren?

Universalia 13 september 2017 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8526388)
Dus, ge knoopt een touwtje aan die iPhone of ge gebruikt die als tamtam om de informatie van het internet op dat kleine schermpje te projecteren?

Ik had het niet over een iPhone maar over een iPad, google it. ;-)

p.s. Ik ben géén IT en alles wat ik van pc weet bracht ik mezelf bij en véééél lezen en uitproberen is daarbij de boodschap.

Het Verzet 13 september 2017 08:36

Mits enkele adapters is dat idd wel te realiseren.

Mijn pc's, consoles, streamers zijn ook allemaal wel via utp verbonden. Stabieler en sneller.

Universalia 13 september 2017 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8526398)
Mits enkele adapters is dat idd wel te realiseren.

Mijn pc's, consoles, streamers zijn ook allemaal wel via utp verbonden. Stabieler en sneller.

Een woord van dank naar u toe is op zijn plaats om mij 'even bij te springen.'

Ik las er nog even verder over na en het zou zelfs met een iPhone ook lukken maar die heb ik niet in bezit.

Mijn oude iPad is er dan nog ééntje met een 33pin aansluiting, géén lightning en het werkt naar behoren. :-D

Om het soms lastige typen op een iPad te vergemakkelijken hang je er een bluetooth kla4 aan. :cheer:

Micele 13 september 2017 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8526347)

Je citeert iets over gsm-masten en je denkt dat het Wifi is?
Heb je een Gsm-mast in je buurt? Hoe scherm je je af voor de gevaarlijke straling? LOL

Citaat:

Zit ik in de tuin of op het terras dan geniet ik van een goed boek en het 'zonnetje' en dan kunnen dingen als gsm/iPad/iPhone mij gestolen worden.
Niet slecht eruit gekronkeld. Helaas kan ik van beide best genieten, een goed boek (en best niet lang direct in de zon) EN van mijn converteerbare notebook.

Citaat:

p.s. Ik gebruik mijn iPad trouwens met LAN :-D
Pas toch op voor de gsm-mast-stralingen en al de wifi-stralingen van je eventuele buren. :-)
Met een freeware inSSIDer home kun je die allemaal zien en hun sterkte:
http://www.metageek.com/products/inssider/
dit is de laatste freeware versie die ruim voldoende is: http://www.chip.de/downloads/inSSIDe..._41273737.html

Ipad ober LAN uitgelegd
Citaat:

https://support.gastrofix.com/hc/de/...-%C3%BCber-LAN
iPad über LAN
C. Werner
16. Juni 2017

Seit Apples iOS 10.0.2 ist es möglich, iOS Geräte mittels USB-LAN Adapter auch ohne WLAN in einem Netzwerk zu betreiben.



Dadeemelee 13 september 2017 09:54

Voor de veiligheid heeft Apple een gezichtsherkenning ingebouwd die niet werkt en dus ook niet gehackt kan worden.

http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multim...een-deuk.dhtml


Anna List 13 september 2017 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8525455)
Pak beter dan Samsung my ass...

De vlaggeschipmodellen van iPhone en Samsung vechten in besprekingen steevast met elkaar om de eerste plaats, en het is altijd een nek aan nek race. Die toestellen zijn zo aan elkaar gewaagd dat de voorkeur zuiver een persoonlijke beslissing wordt.

dat je met die iPhone wel op t vliegtuig mag, blijft toch ook een sterk voordeel tegenover het Samsung vlaggenschip.

Dadeemelee 13 september 2017 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8526434)
dat je met die iPhone wel op t vliegtuig mag, blijft toch ook een sterk voordeel tegenover het Samsung vlaggenschip.

Maar dat was toch enkel met die vorige die uit productie is?

Universalia 13 september 2017 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8526407)
Je citeert iets over gsm-masten en je denkt dat het Wifi is?
Heb je een Gsm-mast in je buurt? Hoe scherm je je af voor de gevaarlijke straling? LOL


Niet slecht eruit gekronkeld. Helaas kan ik van beide best genieten, een goed boek (en best niet lang direct in de zon) EN van mijn converteerbare notebook.


Pas toch op voor de gsm-mast-stralingen en al de wifi-stralingen van je eventuele buren. :-)
Met een freeware inSSIDer home kun je die allemaal zien en hun sterkte:
http://www.metageek.com/products/inssider/
dit is de laatste freeware versie die ruim voldoende is: http://www.chip.de/downloads/inSSIDe..._41273737.html

Ipad ober LAN uitgelegd

Dat GSM masten al eerder in het nieuws waren in de zin van, of ze nu echt schadelijk zijn of niet dat weet ondertussen wel iedereen dacht ik.

Men is dat nog steeds aan het uittesten ... (had ik die masten erbij betrokken in mijn tekst, ok ze hebben er uiteraard ook wel iets met te maken)

Het artikel van Dorien handelde over Wi-Fi.

Anna List 13 september 2017 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8526436)
Maar dat was toch enkel met die vorige die uit productie is?

de laatste keer dat ik op de vlieghaven was (deze zomer) zag ik daar toch nog steeds bordjes over hangen.

Indomitable 18 juni 2018 14:48

Doet mij denken aan de Millet generatie.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be