Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Man zonder benen slaapt noodgedwonen op terras van café (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240002)

epicurist_dirk 8 augustus 2017 05:26

Man zonder benen slaapt noodgedwonen op terras van café
 
T'is iemand van hier, dus geen begrip of hulp nodig!!!!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170807_03007101


Het is verdorie niet makkelijk om als invalide te overleven... en ja soms uit men zen boosheid, maar blijkbaar word dit van en invallied niet getolereerd en kan hij opstappen!

Gelukzoekers mogen hier de boel afbreken die ze "SNEL" aangeboden krijgen, ze krijgen toch onmiddellijk weer hulp en opvang!!! Dat is de realiteit.

Als invalide heb ik ook al complete chaos moeten ervaren. En durf ik te stellen dat 40 jaar lang niets voor de invaliden gedaan werd. Door de partijen met de ziekenkassen hebben alleen hun patrimonium versterken.....waardoor situaties als hierboven vermeld kunnen gebeuren.

Ook ik heb jaren moeten processen omdat de mutualiteit stelde dat ik moest "DOOD" zijn.

Was niet voor de arbeidsmarkt en als erkend door RIZIV niet voor den dop. Kon niet naar den OCMW want had en woning en de mutualiteit weigerde mij omdat er géén Uitkerings--code was >> ik moest “dood” wat ze waren allemaal dood door wat mijn artsen met medisch wetenschappelijk bewijs aangaven stelde de mutualiteit.
Dus als erkend invaliden door RIZIV geprossest van 1990 tot 1997 zonder statuut…...tot de rechter stelde dat ik niet dood was, ik voor hem stond!!!

Nadien, Ook nog eens +7 maand compleet zonder inkomen moeten overleven omdat bediende van mutualiteit te lui waren en vinkje in hun computersysteem aan te vinken!

Ik was en lastpost toen ik probeerde te weten te komen waarom ik geen inkomen kreeg!!! En werd agressief buiten gewerkt!!!!!

Invaliden komen niet op straat om te protesteren, hebben geen vakbonden ....staan alleen

Tijdens verkiezingen had men het 40 jaar lang over hen die het meest nood hebben.... Maar de gelden gingen naar alles maar niet naar hen die het meest nodig hebben.

Integendeel alles word er aan gedaan om invaliden als persoon te isoleren en hulp moet ze meestal bij familie zoeken. Is er geen familie ..... slaap dan maar op staat!!!!

Ik wens iedereen en goede gezondheid want als men de gezondheid kwijt is is men alles kwijt

Anna List 8 augustus 2017 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 8504120)
T'is iemand van hier, dus geen begrip of hulp nodig!!!!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170807_03007101

Het is verdorie niet makkelijk om als invalide te overleven... en ja soms uit men zen boosheid, maar blijkbaar word dit van en invallied niet getolereerd en kan hij opstappen!

...

dat denk ik niet.

reservespeler 8 augustus 2017 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 8504120)
T'is iemand van hier, dus geen begrip of hulp nodig!!!!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170807_03007101


Het is verdorie niet makkelijk om als invalide te overleven... en ja soms uit men zen boosheid, maar blijkbaar word dit van en invallied niet getolereerd en kan hij opstappen!

Gelukzoekers mogen hier de boel afbreken die ze "SNEL" aangeboden krijgen, ze krijgen toch onmiddellijk weer hulp en opvang!!! Dat is de realiteit.

Als invalide heb ik ook al complete chaos moeten ervaren. En durf ik te stellen dat 40 jaar lang niets voor de invaliden gedaan werd. Door de partijen met de ziekenkassen hebben alleen hun patrimonium versterken.....waardoor situaties als hierboven vermeld kunnen gebeuren.

Ook ik heb jaren moeten processen omdat de mutualiteit stelde dat ik moest "DOOD" zijn.

Was niet voor de arbeidsmarkt en als erkend door RIZIV niet voor den dop. Kon niet naar den OCMW want had en woning en de mutualiteit weigerde mij omdat er géén Uitkerings--code was >> ik moest “dood” wat ze waren allemaal dood door wat mijn artsen met medisch wetenschappelijk bewijs aangaven stelde de mutualiteit.
Dus als erkend invaliden door RIZIV geprossest van 1990 tot 1997 zonder statuut…...tot de rechter stelde dat ik niet dood was, ik voor hem stond!!!

Nadien, Ook nog eens +7 maand compleet zonder inkomen moeten overleven omdat bediende van mutualiteit te lui waren en vinkje in hun computersysteem aan te vinken!

Ik was en lastpost toen ik probeerde te weten te komen waarom ik geen inkomen kreeg!!! En werd agressief buiten gewerkt!!!!!

Invaliden komen niet op straat om te protesteren, hebben geen vakbonden ....staan alleen

Tijdens verkiezingen had men het 40 jaar lang over hen die het meest nood hebben.... Maar de gelden gingen naar alles maar niet naar hen die het meest nodig hebben.

Integendeel alles word er aan gedaan om invaliden als persoon te isoleren en hulp moet ze meestal bij familie zoeken. Is er geen familie ..... slaap dan maar op staat!!!!

Ik wens iedereen en goede gezondheid want als men de gezondheid kwijt is is men alles kwijt

Iemand zonder benen bevelen om op te stappen!

De schoofzak 8 augustus 2017 08:41

't Is op facebook hé dat ge uw eigen triestige verhalen kwijt kunt.
Hier moet er een politieke invalshoek zijn, waarvoor het onder andere nodig is om de achtergrond (of de basis, zo je wil, heb je hem: basis zonder benen ...) te kennen.

reservespeler 8 augustus 2017 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8504168)
't Is op facebook hé dat ge uw eigen triestige verhalen kwijt kunt.
Hier moet er een politieke invalshoek zijn, waarvoor het onder andere nodig is om de achtergrond (of de basis, zo je wil, heb je hem: basis zonder benen ...) te kennen.

De politieke invalshoek is toch vrij duidelijk.

De schoofzak 8 augustus 2017 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8504190)
De politieke invalshoek is toch vrij duidelijk.

Als het een kwestie is dat de man te koppig is voor aangeboden hulp die hem evenwel niet zint, dan is er niets politiek.

Anna List 8 augustus 2017 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 8504120)
T'is iemand van hier, dus geen begrip of hulp nodig!!!!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170807_03007101


Het is verdorie niet makkelijk om als invalide te overleven... en ja soms uit men zen boosheid, maar blijkbaar word dit van en invallied niet getolereerd en kan hij opstappen!

Gelukzoekers mogen hier de boel afbreken die ze "SNEL" aangeboden krijgen, ze krijgen toch onmiddellijk weer hulp en opvang!!! Dat is de realiteit.

Als invalide heb ik ook al complete chaos moeten ervaren. En durf ik te stellen dat 40 jaar lang niets voor de invaliden gedaan werd. Door de partijen met de ziekenkassen hebben alleen hun patrimonium versterken.....waardoor situaties als hierboven vermeld kunnen gebeuren.

Ook ik heb jaren moeten processen omdat de mutualiteit stelde dat ik moest "DOOD" zijn.

Was niet voor de arbeidsmarkt en als erkend door RIZIV niet voor den dop. Kon niet naar den OCMW want had en woning en de mutualiteit weigerde mij omdat er géén Uitkerings--code was >> ik moest “dood” wat ze waren allemaal dood door wat mijn artsen met medisch wetenschappelijk bewijs aangaven stelde de mutualiteit.
Dus als erkend invaliden door RIZIV geprossest van 1990 tot 1997 zonder statuut…...tot de rechter stelde dat ik niet dood was, ik voor hem stond!!!

Nadien, Ook nog eens +7 maand compleet zonder inkomen moeten overleven omdat bediende van mutualiteit te lui waren en vinkje in hun computersysteem aan te vinken!

Ik was en lastpost toen ik probeerde te weten te komen waarom ik geen inkomen kreeg!!! En werd agressief buiten gewerkt!!!!!

Invaliden komen niet op straat om te protesteren, hebben geen vakbonden ....staan alleen

Tijdens verkiezingen had men het 40 jaar lang over hen die het meest nood hebben.... Maar de gelden gingen naar alles maar niet naar hen die het meest nodig hebben.

Integendeel alles word er aan gedaan om invaliden als persoon te isoleren en hulp moet ze meestal bij familie zoeken. Is er geen familie ..... slaap dan maar op staat!!!!

Ik wens iedereen en goede gezondheid want als men de gezondheid kwijt is is men alles kwijt

maakt dat mee, als epicurist dan nog ... ge moet ervan genieten, Dirk!

Sywen 8 augustus 2017 10:50


Xenophon 8 augustus 2017 10:52

Bij mij kan hij de voeten ook wel eens onder tafel schuiven, maarja, dat is enkel een tijdelijke oplossing.

Xenophon 8 augustus 2017 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 8504230)

Man zonder benen slaapt op straat, OCMW zegt, oprotten Calimero, je bent geen vreemdeling.

Anna List 8 augustus 2017 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8504231)
Bij mij kan hij de voeten ook wel eens onder tafel schuiven, maarja, dat is enkel een tijdelijke oplossing.

en zeggen dat die man met een kinderbedje al uit de nood zou geholpen zijn ...

Xenophon 8 augustus 2017 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8504233)
en zeggen dat die man met een kinderbedje al uit de nood zou geholpen zijn ...

:D

Xenophon 8 augustus 2017 11:04

Tja, dat is Belgie, ten voeten uit.

IJsboer 8 augustus 2017 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8504168)
't Is op facebook hé dat ge uw eigen triestige verhalen kwijt kunt.
Hier moet er een politieke invalshoek zijn, waarvoor het onder andere nodig is om de achtergrond (of de basis, zo je wil, heb je hem: basis zonder benen ...) te kennen.

De politieke invalshoek is dat er geen lap voor invaliden wordt gedaan in dit land. Terwijl ge bvb als zelfstandige duizenden euro's als sociale bijdragen doen, doet de ziekenkas (CM) moeilijk over een jaarlijkse terugbetaling van 60 euro. Het is allemaal gecategoriseerd ook. Als je bvb 1000 euro (ik zeg maar iets) terugkrijgt voor een rolstoel, maar je rolstoel is eigenlijk nog best goed, dan ben je dat bedrag gewoon kwijt. Je dat niet in een ander hulpmiddel (bvb een leuning, een handvat in de douche...) besteden. Dat is gewoon hoe het hier werkt in België. In België wordt uw geloof en cultuur als een grotere handicap aanzien dan daadwerkelijk invalide zijn (geboren)

Als je zelf geen beperking hebt of je kent niemand kent met een beperking, dan begrijp je dit niet. Iedereen denkt bovendien dat invaliditeit altijd gepaard gaat met een (enorm) hoge leeftijd, wat overigens niet waar is!

TheFourHorsemen 8 augustus 2017 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8504244)
Tja, dat is Belgie, ten voeten uit.

:lol:

IJsboer 8 augustus 2017 11:30

Een zwaar gehandicapte man is in België minder waard dan een kerngezonde jonge mannelijke vluchteling.

De schoofzak 8 augustus 2017 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8504258)
De politieke invalshoek is dat er geen lap voor invaliden wordt gedaan in dit land.
....

Dat is niet mijn persoonlijke ervaring, in mijn eigen dichte familie.
Punt.

De schoofzak 8 augustus 2017 11:35

Ik lees in de gazet van Antwerpen:
- dat hij met zijn zatte patatten boel maakte en daarom buiten gesmeten werd
- dat hij het ocmw niet verwittigde; maar dat het ocmw lucht kreeg van de zaak via de pers; dat hem een oplossing voor een eerste nacht aangeboden werd, maar meneerke weigerde ...
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-d...ign=newsletter
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-d...raat-a3227562/

Xenophon 8 augustus 2017 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8504265)
Ik lees in de gazet van Antwerpen:
- dat hij met zijn zatte patatten boel maakte en daarom buiten gesmeten werd
- dat hij het ocmw niet verwittigde; maar dat het ocmw lucht kreeg van de zaak via de pers; dat hem een oplossing voor een eerste nacht aangeboden werd, maar meneerke weigerde ...
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-d...ign=newsletter
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-d...raat-a3227562/

Toch steeds weer het Belgische walgelijke gedrag tegenover de Vlaming blijven verdedigen.

Schaam u!

alice 8 augustus 2017 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8504258)
De politieke invalshoek is dat er geen lap voor invaliden wordt gedaan in dit land. Terwijl ge bvb als zelfstandige duizenden euro's als sociale bijdragen doen, doet de ziekenkas (CM) moeilijk over een jaarlijkse terugbetaling van 60 euro. Het is allemaal gecategoriseerd ook. Als je bvb 1000 euro (ik zeg maar iets) terugkrijgt voor een rolstoel, maar je rolstoel is eigenlijk nog best goed, dan ben je dat bedrag gewoon kwijt. Je dat niet in een ander hulpmiddel (bvb een leuning, een handvat in de douche...) besteden. Dat is gewoon hoe het hier werkt in België. In België wordt uw geloof en cultuur als een grotere handicap aanzien dan daadwerkelijk invalide zijn (geboren)

Als je zelf geen beperking hebt of je kent niemand kent met een beperking, dan begrijp je dit niet. Iedereen denkt bovendien dat invaliditeit altijd gepaard gaat met een (enorm) hoge leeftijd, wat overigens niet waar is!

De man waarover het gaat is 67 jaar, dus heeft hij of pensioen, of uitkering hulp aan bejaarden omdat hij voor 65 een invalidenuitkering kreeg van het Vlaams fonds voor personen met een handicap, of een inkomensgarantie ouderen.
Hij heeft geen onderdak en vindt niets betaalbaars, dat is het probleem en niet de uitkering.
Hopelijk heeft het artikel geholpen en krijgt hij een tijdelijke woning via het OCMW of helpen ze die man aan een woonst ergens in de buurt.
Niemand verbindt invaliditeit aan leeftijd hoor, en bijna iedereen kent wel iemand met een beperking denk ik...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be