Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Liesbeth Homans (N-VA) krijgt haar zin ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240807)

Tavek 13 oktober 2017 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8548362)
Omdat België begint waar logica eindigt.

Leer uw geschiedenis, het kan misschien een beetje helpen.

Ik denk dat pajoske zijn geschiedenis goed kent.

En terecht heel die Vlaamse cirque kritisch bekijkt.

marie daenen 13 oktober 2017 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8548404)
Ik kan nog veel geschiedenis leren. Maar ik heb geen lessen in geschiedenis te krijgen van politiekers van een bepaalde partij die op TV durven zeggen dat Vlamingen (lees: inwoners van het gewest Vlaanderen) een gemeenschappelijk verleden hebben.
Als ge een beetje kennis hebt van de geschiedenis van uw eigen streek weet ge best waarover ik het heb.

Oh, jawel, hebben ze een gemeenschappelijk verleden... Gewoon al het feit dat je naast een oprukkende en veroverende francofonie moet leven, die al eeuwenlang zijn grenzen tot aan de Rhijn wou opschuiven, maak dat je een gemeenschappelijk verleden hebt...
De Luikenaars zitten daar ook voor een stuk in, maar zij hebben hun kazak gedraaid en zijn nu de grootste vriendjes van die veroveraars geworden... Noemen ze dat niet colaboreren soms???

marie daenen 13 oktober 2017 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8548405)
Ge hebt van die mensen die vonden dat Vlaanderen speciaal genoeg was om een apart beleid te hebben wat betreft verkeer. Ik neem als voorbeeld de snelheid op gewestwegen.
Het resultaat: bij de laatste flitsmarathon was er een regio in het Oosten van het land waar 21% te nel reed. Zijn dat hardrijders? Neen, het merendeel rijdt aan normale snelheden voor die wegen. maar omdat navelstaarders de max. snelheid verlaagd hebben met het idee dat gans het gewest gelijk is heb ge daar onaangepaste snelheidslimieten waar geen enkel mens zich aan houdt.
Ik durf te wedden dat als reservespeler door het bos naar het volgende dorp rijdt hij sneller dan de toegelaten 70 km/u rijdt.

M.a.w. het niveau Vlaanderen is het meest nutteloze niveau inmijn ogen. Te klein voor de grote beslissingen, en te groot voor de beslissingen die kort bij de mensen staan. Te klein voor (verkeers-)wetgeving, en te ver af van de straat.

Als gij nu meent dat dat beter geregeld is in het zuiden van het land... duidelijk dat je met kleppen op je ogen rondkijkt...

marie daenen 13 oktober 2017 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8548408)
Ik denk dat pajoske zijn geschiedenis goed kent.

En terecht heel die Vlaamse cirque kritisch bekijkt.

Wat kun je anders verwachten in een Belgische cirque...
We doen het al zoveel beter, maar gelijk heb je, het blijft een cirque...

pajoske 13 oktober 2017 09:20

.

pajoske 13 oktober 2017 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8548417)
Oh, jawel, hebben ze een gemeenschappelijk verleden... Gewoon al het feit dat je naast een oprukkende en veroverende francofonie moet leven, die al eeuwenlang zijn grenzen tot aan de Rhijn wou opschuiven, maak dat je een gemeenschappelijk verleden hebt...

Gij hebt precies ook nog nooit van het hertogdom Brabant gehoord en van haar expansiedrang (o.a. via hertogdom Luxemburg en hertogdom Limburg) naar het Oosten?

hamac 13 oktober 2017 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8548280)
Ik ben vandaag bezig geweest met inschrijven van facturen. Als dat een van 1.000 euro is, kost mij dat evenveel tijd en moeite als dat dit een van 2.000 euro is. En ze nemen beiden ook maar één regel in beslag.

Wat betreft provincies redeneert de nv-a: we doeken ze op, centraliseren, en dat geeft een kostenbesparing. Wanneer het over België gaat zijn ze dat plots vergeten.

We zouden ook alle BEL-20 bedrijven kunnen laten fusioneren omdat ze dan maar één HR-afdeling nodig hebben. Net als één IT-afdeling, één boekhouding, ...

Zou dat werken denk je?
Met de wafelijzerlogica van weleer. 19 directies die pas instemmen met een investering van de 20e als ook zij een gelijkaardige investering mogen doen, of ze nu nodig is of niet.
Zou dat ondanks die 'kleine flaw' toch nog meer kostenbesparend zijn dan die samengesmolten afdelingen?

Fusies en/of schaalvergrotingen hebben pas zin als er een synergie tussen de entiteiten bestaat. Daar klemt het schoentje echter.

Citaat:

Iemand die een beetje logisch nadenkt snapt daar geen ballen van.
Ik snap inderdaad niet dat er mensen zijn die nog naar de oude belziek willen terugkeren dat nog zieker was dan nu.

marie daenen 13 oktober 2017 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8548425)
Gij hebt precies ook nog nooit van het hertogdom Brabant gehoord en van haar expansiedrang (o.a. via hertogdom Luxemburg en hertogdom Limburg) naar het Oosten?

Willen we het aantal doden en mensenrechtenschendingen via de eeuwenlange francistische dominantie vergelijken met het aantal doden en mensenrechtenschendingen via het hertogdom Brabant???

Kijk naar Brugge; alle verwoestingen daar aangericht was het werk van de grote fransen...
Kijk naar Luik; ik heb nooit gehoord dat de Brabanders de mensen per twee met de rug tegen elkaar gebonden in de Maas gooiden...

marie daenen 13 oktober 2017 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8548492)
We zouden ook alle BEL-20 bedrijven kunnen laten fusioneren omdat ze dan maar één HR-afdeling nodig hebben. Net als één IT-afdeling, één boekhouding, ...

Zou dat werken denk je?
Met de wafelijzerlogica van weleer. 19 directies die pas instemmen met een investering van de 20e als ook zij een gelijkaardige investering mogen doen, of ze nu nodig is of niet.
Zou dat ondanks die 'kleine flaw' toch nog meer kostenbesparend zijn dan die samengesmolten afdelingen?

Fusies en/of schaalvergrotingen hebben pas zin als er een synergie tussen de entiteiten bestaat. Daar klemt het schoentje echter.

2



Ik snap inderdaad niet dat er mensen zijn die nog naar de oude belziek willen terugkeren dat nog zieker was dan nu.


fox 13 oktober 2017 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8548405)
Ge hebt van die mensen die vonden dat Vlaanderen speciaal genoeg was om een apart beleid te hebben wat betreft verkeer. Ik neem als voorbeeld de snelheid op gewestwegen.
Het resultaat: bij de laatste flitsmarathon was er een regio in het Oosten van het land waar 21% te nel reed. Zijn dat hardrijders? Neen, het merendeel rijdt aan normale snelheden voor die wegen. maar omdat navelstaarders de max. snelheid verlaagd hebben met het idee dat gans het gewest gelijk is heb ge daar onaangepaste snelheidslimieten waar geen enkel mens zich aan houdt.
Ik durf te wedden dat als reservespeler door het bos naar het volgende dorp rijdt hij sneller dan de toegelaten 70 km/u rijdt.

M.a.w. het niveau Vlaanderen is het meest nutteloze niveau inmijn ogen. Te klein voor de grote beslissingen, en te groot voor de beslissingen die kort bij de mensen staan. Te klein voor (verkeers-)wetgeving, en te ver af van de straat.

Waarom zou Vlaanderen te klein zijn voor de grote beslissingen? Vlaanderen zou ergens in de middenmoot zitten van de landen naar aantal inwoners.

Henri1 13 oktober 2017 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8548517)
Waarom zou Vlaanderen te klein zijn voor de grote beslissingen? Vlaanderen zou ergens in de middenmoot zitten van de landen naar aantal inwoners.

U scherts toch nu hoop ik ?

Ocharme een goede 6 miljoen vlamingen......

De schoofzak 14 oktober 2017 14:02

Wie in de EU met 6 mio is, moet geen grote speler willen zijn. Dat zou toch ondemocratisch zijn.
Klein spelerke is ook al goed. Wij zijn geen Nederlanders die de hele wereld willen betuttelen.
Met ons rechtvaardig toebedeelde hoeveelheid beslissingsmacht is het al meer dan genoeg.

pajoske 14 oktober 2017 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8549064)
Wie in de EU met 6 mio is, moet geen grote speler willen zijn. Dat zou toch ondemocratisch zijn.
Klein spelerke is ook al goed. Wij zijn geen Nederlanders die de hele wereld willen betuttelen.
Met ons rechtvaardig toebedeelde hoeveelheid beslissingsmacht is het al meer dan genoeg.

Dat is iets meer dan 1% van de bevolking. Daarmee gaat ge niet veel gewicht in de beslissingsschaal leggen.
Denken dat ge met 6 mio inwoners op een eilandje kunt leven waar ge uw leven zelf bepaalt is utopie. Misschien is dat mogelijk voor reeds lang bestaande landen met een rijk politiek verleden. Maar een nieuw land zonder eigen geschiedenis: forget it.

epicurist_dirk 14 oktober 2017 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8547905)
Of je kan ook het overbodige federale niveau schrappen.

EN de senaat met achterkamer politiek en al de aan federaal en senaat verbonden toestanden. Einde van Maffia met zwijgplicht toestanden!

Zelf beslissend deelstaat in protecoleire België voor contact buitenland en gemeenschappelijk leger!

epicurist_dirk 14 oktober 2017 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8549253)
Dat is iets meer dan 1% van de bevolking. Daarmee gaat ge niet veel gewicht in de beslissingsschaal leggen.
Denken dat ge met 6 mio inwoners op een eilandje kunt leven waar ge uw leven zelf bepaalt is utopie. Misschien is dat mogelijk voor reeds lang bestaande landen met een rijk politiek verleden. Maar een nieuw land zonder eigen geschiedenis: forget it.

Onafhankelijkheid is het woord gebruik van machtwellustigen die zich tot keizer in hun rijk willen kronen.

Behoud wat goed is en evolueer en verfijn de verzuchtingen van de mensen in hun levenssfeer naar zelfbestuur deelstaat met directe democratie in en protocol België.

fox 16 oktober 2017 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8548714)
U scherts toch nu hoop ik ?

Ocharme een goede 6 miljoen vlamingen......

Nogmaals, waarom is 6 miljoen te weinig? Waarom is dat voor de helft van de landen op deze wereldbol wel voldoende en waarom is dat voor Vlaanderen niet voldoende. Vanaf hoeveel mensen is het ok om beslissingen te nemen en waarom schaffen we dan eigenlijk niet meteen het stedelijke niveau af? Kom eens af met concrete cijfers in plaats van met deze nietszeggende dooddoener.

DewareJakob 16 oktober 2017 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8550110)
Nogmaals, waarom is 6 miljoen te weinig? Waarom is dat voor de helft van de landen op deze wereldbol wel voldoende en waarom is dat voor Vlaanderen niet voldoende. Vanaf hoeveel mensen is het ok om beslissingen te nemen en waarom schaffen we dan eigenlijk niet meteen het stedelijke niveau af? Kom eens af met concrete cijfers in plaats van met deze nietszeggende dooddoener.

6 miljoen is niet te weinig. Maar het houdt in dat het zuiden het met de overblijvende 4 miljoen mensen moet rooien(woordspeling...:lol:). En die zijn nu eenmaal gewoon dat er bij elke uitgave een deel Vlaams geld bij zit. Tevens is 'werken voor de centen' daar voor veel meer mensen niet aan de orde.(Vlaanderen past wel bij...)
Ook zou dan de Franstalige gebiedsinname in de rand en verder gestopt worden. Dat verklaart dat de tegenstand helemaal in die Frans-minnend en Vlaming-hatend kamp zit.

vlijmscherp 16 oktober 2017 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8549253)
Dat is iets meer dan 1% van de bevolking. Daarmee gaat ge niet veel gewicht in de beslissingsschaal leggen.
Denken dat ge met 6 mio inwoners op een eilandje kunt leven waar ge uw leven zelf bepaalt is utopie. Misschien is dat mogelijk voor reeds lang bestaande landen met een rijk politiek verleden. Maar een nieuw land zonder eigen geschiedenis: forget it.

dus alles staat vast voor eeuwig en altijd?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be