Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   aanslagen UK, 22-03-17 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237916)

HOUZEE ! 22 maart 2017 17:13

aanslagen UK, 22-03-17
 
Gewoon for the record : vandaag verschillende doden en gewonden bij verschillende aanslagen in Londen.

Er zijn meerdere daders, wellicht is er deze keer een heel zothuis met psychische problemen op pad.

daiwa 22 maart 2017 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8410492)
Gewoon for the record : vandaag verschillende doden en gewonden bij verschillende aanslagen in Londen.

Er zijn meerdere daders, wellicht is er deze keer een heel zothuis met psychische problemen op pad.

Ik had juist een nieuw topic opgestart HOUZEE.

Hypochonder 22 maart 2017 17:20

Het is daar precies nogal een chaos: hier en daar schietpartijen, auto op voetgangers ingereden, agent neergestoken,...

Ze zijn begonnen met hun simultane aanvallen: chaos en angst zal ons deel zijn.

alberto 22 maart 2017 17:28

Erg voor de slachtoffers, je zal daar maar toevallig passeren.

anderen zijn in veiligheid gebracht, gelukkig.
Citaat:

Premier Theresa May is in veiligheid gebracht.
• Parlementsleden zijn binnen in veiligheid gebracht

zonbron 22 maart 2017 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8410502)
Het is daar precies nogal een chaos: hier en daar schietpartijen, auto op voetgangers ingereden, agent neergestoken,...

Ze zijn begonnen met hun simultane aanvallen: chaos en angst zal ons deel zijn.

Eindelijk. Laat Erdogan met zijn kebabmes ook maar afkomen. Het gaat nog plezant worden. Ambiance!

Scorpio 22 maart 2017 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8410492)
Gewoon for the record : vandaag verschillende doden en gewonden bij verschillende aanslagen in Londen.

Waar haal je vandaan dat er 'verschillende doden' zouden zijn? Ik vind die info nergens.

Wat we weten:
-schoten gehoord aan parlement, waarschijnlijk van de politie. Man zou een agent neergestoken hebben (ooggetuigen spreken van een soort lang keukenmes) en is daarna door de politie neergeschoten.

-auto zou op ongeveer hetzelfde moment ingereden zijn op voetgangers op Westminster Bridge, de brug vlak aan het parlement. Daarbij zouden verscheidene gewonden zijn gevallen.

http://www.bbc.com/news/uk-39355940

Er is dus sprake van gewonden, voorlopig (gelukkig) nog niet van doden, al lijkt de kans me redelijk groot dat de dader van de steekpartij dood zal zijn. Maar daar kan ik niet meteen om rouwen. Een gevalletje 'suicide by cop' zoals vorige week in Parijs...

HOUZEE ! 22 maart 2017 17:33

Erdogan zei het vandaag nog :

"Geen enkele Europeaan zal nog veilig over straat kunnen lopen"

TheFourHorsemen 22 maart 2017 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8410518)
Waar haal je vandaan dat er 'verschillende doden' zouden zijn? Ik vind die info nergens.

Wat we weten:
-schoten gehoord aan parlement, waarschijnlijk van de politie. Man zou een agent neergestoken hebben (ooggetuigen spreken van een soort lang keukenmes) en is daarna door de politie neergeschoten.

-auto zou op ongeveer hetzelfde moment ingereden zijn op voetgangers op Westminster Bridge, de brug vlak aan het parlement. Daarbij zouden verscheidene gewonden zijn gevallen.

http://www.bbc.com/news/uk-39355940

Er is dus sprake van gewonden, voorlopig (gelukkig) nog niet van doden, al lijkt de kans me redelijk groot dat de dader van de steekpartij dood zal zijn. Maar daar kan ik niet meteen om rouwen. Een gevalletje 'suicide by cop' zoals vorige week in Parijs...

Voorlopig toch al sprake van één dode (twee met een dader erbij):

LIVE. Vrouw overleden na aanrijding op Westminster Bridge, verdachte neergeschoten

HOUZEE ! 22 maart 2017 17:36

Misschien een streek van de Schotse nationalisten? Of de IRA?

daiwa 22 maart 2017 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8410502)
Het is daar precies nogal een chaos: hier en daar schietpartijen, auto op voetgangers ingereden, agent neergestoken,...

Ze zijn begonnen met hun simultane aanvallen: chaos en angst zal ons deel zijn.

Allemaal ons eigen schuld volgens de taaie, wij willen niet luisteren.

Wij moeten leren samen leven.
Wij moeten in dialoog gaan.
Wij moeten teder zijn.

In zijn toespraak deze morgend ging het steeds over wat wij moeten doen maar nooit wat zij, het moslimtuig, moet doen.

Truder 22 maart 2017 17:41

Het kan ook zijn dat ze met de boot zijn meegekomen, maar dewelke, een rubberbootje of de overzetdienst van AZG?

Truder 22 maart 2017 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8410530)
Allemaal ons eigen schuld volgens de taaie, wij willen niet luisteren.

Wij moeten leren samen leven.
Wij moeten in dialoog gaan.
Wij moeten teder zijn.

In zijn toespraak deze morgend ging het steeds over wat wij moeten doen maar nooit wat zij, het moslimtuig, moet doen.

Ik ben effe niet mee, wie bedoel je juist met "de taaie"?

daiwa 22 maart 2017 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8410535)
Ik ben effe niet mee, wie bedoel je juist met "de taaie"?

Ons niet-verkozen staatshoofd die ons nog een schuldgevoel wil aanpraten ! :twisted:

HOUZEE ! 22 maart 2017 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8410535)
Ik ben effe niet mee, wie bedoel je juist met "de taaie"?

Koning Flip de Taaie, opvolger van Koning Berten Bibber. ;-)

Zipper 22 maart 2017 17:49

Eén enkele remedie : kaarsjes branden en "Let it Be" zingen bij Piccadilly Circus. Dan koelt dat wel zonder blazen.

Scorpio 22 maart 2017 18:02

Mogelijk gaat het toch maar om één dader: deze zou eerst met zijn wagen ingereden zijn op de voetgangers op de brug, en dan aan het parlement tegen de hekken tot stilstand gekomen zijn. Dan is hij uitgestapt, heeft hij de agent neergestoken en is vervolgens zelf neergeschoten. Foto van het voertuig:


Nierika 22 maart 2017 18:10

Zou het een Turk zijn die Erdogans uitspraak over veiligheid en Europeanen van een fikse dosis daadkracht wou voorzien?

daiwa 22 maart 2017 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8410541)
Eén enkele remedie : kaarsjes branden en "Let it Be" zingen bij Piccadilly Circus. Dan koelt dat wel zonder blazen.

En aftellen naar de volgende aanslag van dat moslim tuig.

subocaj 22 maart 2017 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8410556)
Mogelijk gaat het toch maar om één dader: deze zou eerst met zijn wagen ingereden zijn op de voetgangers op de brug, en dan aan het parlement tegen de hekken tot stilstand gekomen zijn. Dan is hij uitgestapt, heeft hij de agent neergestoken en is vervolgens zelf neergeschoten. Foto van het voertuig:


Gelukkig hebben we de godsdienst"vrijheid" en scheiding van kerk en staat nog volledig, en niemand die er aan durft raken.

zonbron 22 maart 2017 18:17



CNN bericht over een vuurwapenincident in Londen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be