Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moeder liet kinderen drugs dealen op speelplaats (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219484)

Universalia 9 juni 2015 06:22

Moeder liet kinderen drugs dealen op speelplaats
 
Bron

Detail tekst:

Citaat:

Een moeder die haar twee minderjarige kinderen inzette voor haar drugshandel in Aarschot is maandag door de correctionele rechtbank van Leuven veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van twee jaar. Haar 14-jarige zoon en 16-jarige dochter ronselden klanten voor haar tot op de speelplaats van hun school.
En dat zal niet de enige zijn denk ik ... :roll:

Uit een volgend artikel 'leerden' we dan weer dat: Europeanen verkiezen cannabis als drug

Bron

Citaat:

Bij acht op de tien drugsvangsten in Europa gaat het om cannabis. Dat blijkt uit het Europees drugsrapport 2015 dat donderdag is voorgesteld. Cannabis is daarmee de meest gebruikte drug in Europa.
Iemand die er nog van verschiet dan dat er op alle mogelijke plaatsen handeltjes opgezet worden :?

Ik niet ...

Peche 9 juni 2015 07:36

Een coffeeshop zou zoiets nooit doen. Maar je legt het vak in criminele handen. Ergo zal niet de laatste keer zijn.

Ik wil een consequent beleid. Eentje dat alcohol als hard drug aanziet.
Ik ben gaan praten of ik een drugprobleem heb, maar die daar voor drank en heroine zitten zijn er het ergste van allemaal toe. Daar sturen ze dan mensen naartoe voor een jointje :roll:
Oh dierbaar België, de ziel en het hart kwijt.

coro 9 juni 2015 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7690107)
Bron

Detail tekst:



En dat zal niet de enige zijn denk ik ... :roll:

Uit een volgend artikel 'leerden' we dan weer dat: Europeanen verkiezen cannabis als drug

Bron



Iemand die er nog van verschiet dan dat er op alle mogelijke plaatsen handeltjes opgezet worden :?

Ik niet ...

Die straf is een lachertje!

Ze hadden haar bovenop de gevangenisstraf een paar jaar verplicht moeten laten meehelpen in een afkickcentrum of een psychiatrische instellingen waarbij het bij de meesten ook allemaal begonnen is met een zogezegd onschuldig 'jointje'

Peche 9 juni 2015 11:17

Het begon bij mij met alcohol dan sigaretten dan wiet ...
Het gaat maar pas bergop sedert ik drank afzwoor.
En mijn gezondheid lijdt er enorm onder als ik wiet laat.

De natuurlijke middelen brengen mij in eenheid met natuur en de medemens. Al de rest is overlast teveel.

Dus voer consequent beleid of blijf dweilen met de kraan open.
Wiet is zodanig opgeslagen dat de niet drinkers nu goedkopere drugs zoals mdma verkiezen. Wees toch eens wat ruimer van perspectief en brengt iets goed op de markt. Wiet fits the job perfectly. Veel veiliger dan alcohol en alle andere dope tezamen. Zelfs beter dan suiker. Maar ik zie geen reguralisatie rond drank en snoep he...

Xenophon 9 juni 2015 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coro (Bericht 7690305)
Die straf is een lachertje!

Ze hadden haar bovenop de gevangenisstraf een paar jaar verplicht moeten laten meehelpen in een afkickcentrum of een psychiatrische instellingen waarbij het bij de meesten ook allemaal begonnen is met een zogezegd onschuldig 'jointje'

Twee jaar is de maximum voor handel en bezit, rond de kerst is ze thuis.

De vrouw is dus eerder zwaar gestraft.

cookie monster 9 juni 2015 19:50

Nou wat een leuke mama , wie wil er zo geen ??
Laat ze hare rommel zelf opfreten !!!!
Niet enkel dealen , maar ook kindermisbruik !!!!

Peche 10 juni 2015 05:29

Gaan ze later die jongen beschuldigen, zijn moeder of drugs?

Leuke straf trouwens cookie.

Hypochonder 10 juni 2015 05:32

Die kinderen krijgen het ondernemen met de paplepel binnen.

Universalia 10 juni 2015 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7691250)
Die kinderen krijgen het ondernemen met de paplepel binnen.

Dat soort van ondernemen lijkt mij toch niet het beste plan want of dat ondernemen zorgt voor welvaart en tewerkstelling dat lijkt mij een enorm twijfelachtige zaak. :roll:

Xenophon 10 juni 2015 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7691519)
Dat soort van ondernemen lijkt mij toch niet het beste plan want of dat ondernemen zorgt voor welvaart en tewerkstelling dat lijkt mij een enorm twijfelachtige zaak. :roll:

De tewerkstelling is zwart natuurlijk, dat kan de staat niet kapot belasten zoals het aangegeven werk, maar de opbrengsten gaan toch de economie in.

Dus ja, het draagt bij aan welvaart en tewerkstelling.

fred vanhove 10 juni 2015 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coro (Bericht 7690305)
Die straf is een lachertje!

Ze hadden haar bovenop de gevangenisstraf een paar jaar verplicht moeten laten meehelpen in een afkickcentrum of een psychiatrische instellingen waarbij het bij de meesten ook allemaal begonnen is met een zogezegd onschuldig 'jointje'

Bij omzeggens allemaal is het begonnen met een pintje...je kent het wel ..mannen weten waarom;-)

fox 10 juni 2015 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7690336)
Het begon bij mij met alcohol dan sigaretten dan wiet ...
Het gaat maar pas bergop sedert ik drank afzwoor.
En mijn gezondheid lijdt er enorm onder als ik wiet laat.

De natuurlijke middelen brengen mij in eenheid met natuur en de medemens. Al de rest is overlast teveel.

Dus voer consequent beleid of blijf dweilen met de kraan open.
Wiet is zodanig opgeslagen dat de niet drinkers nu goedkopere drugs zoals mdma verkiezen. Wees toch eens wat ruimer van perspectief en brengt iets goed op de markt. Wiet fits the job perfectly. Veel veiliger dan alcohol en alle andere dope tezamen. Zelfs beter dan suiker. Maar ik zie geen reguralisatie rond drank en snoep he...


Dat overmatig gebruik van alcohol niet goed is, zal ik uiteraard niet ontkennen. Maar dat het slecht is voor de gezondheid om geen wiet te smoren, is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Blijkbaar heeft het goedje je hersenen al serieus aangetast.

Universalia 10 juni 2015 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7691564)
De tewerkstelling is zwart natuurlijk, dat kan de staat niet kapot belasten zoals het aangegeven werk, maar de opbrengsten gaan toch de economie in.

Dus ja, het draagt bij aan welvaart en tewerkstelling.

Daar zat ik al op te wachten op dergelijke reactie.

Dus we staan er 'goed' voor, nog meer geflipten in het straatbeeld binnenkort.

Stel ik mij de vraag soms, bestaan er nog normale mensen die niet naar van dat soort geestverrijkende producten moeten grijpen om de dag door te komen of denken dat het stoer, cool, tof staat of denken dat ze daarmee beter functioneren?

Het Verzet 10 juni 2015 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7691973)
Stel ik mij de vraag soms, bestaan er nog normale mensen die niet naar van dat soort geestverrijkende producten moeten grijpen om de dag door te komen of denken dat het stoer, cool, tof staat of denken dat ze daarmee beter functioneren?

Ja hoor, ik ken wel nog een paar Straight Edgers.

Universalia 10 juni 2015 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 7692064)
Ja hoor, ik ken wel nog een paar Straight Edgers.

:-D

Het blijkt volgens de kranten anders 'goed' te gaan in Europa.

Citaat:

Europeanen verkiezen cannabis als drug
Bron

Citaat:

Op twee staat cocaïne, een drug die een halve procent van de Belgische bevolking tussen 15 en 64 jaar al eens gebruikte. Xtc staat op drie, en wat bij die drug vooral opvalt, is dat hij vooral in België en Nederland wordt geproduceerd. 8O

Het Verzet 10 juni 2015 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7692081)
Europeanen verkiezen cannabis als drug

Goh, ja, ik ook feitelijk.

vlaams realist 10 juni 2015 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7691564)
De tewerkstelling is zwart natuurlijk, dat kan de staat niet kapot belasten zoals het aangegeven werk, maar de opbrengsten gaan toch de economie in.

Dus ja, het draagt bij aan welvaart en tewerkstelling.

Zou dat zwartwerk geen verborgen inkomen verschaffen aan steuntrekkers ?
Zijn die steuntrekkers wel echt op zoek naar werk ?

Xenophon 10 juni 2015 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7692162)
Zou dat zwartwerk geen verborgen inkomen verschaffen aan steuntrekkers ?
Zijn die steuntrekkers wel echt op zoek naar werk ?

Ik denk dat een groot aantal steuntrekkers bijwerken in het zwart omdat ze niet rond komen anders.

Er was ooit eens die mens van de RVA op TV waar men aan vroeg wat er met de zwartwerkende steuntrekkers gebeurde als ze gepakt werden.
De man maakte het alom gekende gebaar van door de vingers te zien, 'ahja,' zei hij, 'als de mensen niet toekomen met hun uitkering...'

fred vanhove 10 juni 2015 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7691945)
Dat overmatig gebruik van alcohol niet goed is, zal ik uiteraard niet ontkennen. Maar dat het slecht is voor de gezondheid om geen wiet te smoren, is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Blijkbaar heeft het goedje je hersenen al serieus aangetast.

Volgens mij is gezond eten ...wat beweging ....en geen alcohol tabak medicijnen en of andere drugs de beste remedie om je zowel fysisch als psychisch opperbest te voelen.
Maar we leven maar één keer en af en toe hebben veel mensen zin om eens te ontsnappen aan de realiteit.....eventjes te vertoeven in een roes en droomwereld.Ik denk dat mensen die nooit eens dronken en of stoned zijn geweest toch wel iets hebben gemist in het leven..maar zeg er wel bij dat dit mijn persoonlijke mening is.Ik heb er alleszins onvergetelijke herinneringen aan over gehouden.
Als dat sporadisch eens gebeurd is dat zeker geen probleem..integendeel

Peche 10 juni 2015 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7691945)
Dat overmatig gebruik van alcohol niet goed is, zal ik uiteraard niet ontkennen. Maar dat het slecht is voor de gezondheid om geen wiet te smoren, is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Blijkbaar heeft het goedje je hersenen al serieus aangetast.

Bent U mijn psychiater om dat te beoordelen dan?
Ik beperk mij beter naar 1 a 3 joints per dag.
Het is voordeliger voor mijn gezondheid, daarmee basta.
En welk voordeel kunnen we in de therapie terugvinden bij alcohol behalve wondjes ontsmetten?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be