Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De gevolgen van een ultraliberale (rechtse) maatschappij: armoede & ontbering troef! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236275)

bembem 16 december 2016 04:25

De gevolgen van een ultraliberale (rechtse) maatschappij: armoede & ontbering troef!
 
Men basht graag linksen, althans vanuit een bepaalde populistische rechtse hoek. Zo zou een links maatschappij model enkel maar leiden tot verderf en armoede op de lange termijn. Meer bepaald misbruiken bepaalde rechtsen de wandaden van het communisme om linksen over eenzelfde kam te scheren. Wat een grove belediging is. Links wilt helemaal geen communistische dictatuur installeren, maar een ultra liberale samenleving zoveel mogelijk uit de weg gaan opdat mensen niet zoals bvb in de USA in mensonwaardige omstandigheden zouden dienen te overleven.

Ter illustratie: Tent City USA

https://www.youtube.com/watch?v=2_TqB1uzRdM

Ik heb dit filmje aandachtig bekeken, en stond versteld van de armoedige toestanden waarin deze blanke Amerikanen verkeren. Was Amerika wat linkser van inborst zouden dergelijke toestanden wellicht veel minder voorkomen. Want het is bijna bijlange geen uitzondering meer daar in de States om op deze mensonterende wijze aan de onderkant van de maatschappij te bengelen 'as the middle class continues to shrink'...

Eenzelfde soort fenomeen ziet men hier in BE met liberale rechtse partijen zoals de N-VA die de burger enkel maar meer uitknijpen door gestaag aan de kwaliteit van hun dagdagelijks bestaan te knabbelen. Tegelijkertijd zetten zij de bevolking tegen elkaar op door de werkenden versus wie van een uitkering leeft op te jutten. Met dan nog eens gebash van vreemdelingen er bovenop. Want tja, 'zij gaan voor de pensioentjes zorgen' (sarcasm off) :roll:

En dan zitten die rechtsen ook nog eens schaamteloos af te geven op links (die de mensen tenminste nog iets gunnen), hen als sossen te bestempelen, hen van alles de schuld te geven, linken te leggen met communistische dictaturen en blablabla.

Well too bad, als men niet wilt afglijden naar toestanden zoals in de VS zal rechts toch wat dienen in te binden. Namely op maatschappelijk vlak.

Het is trouwens gebleken dat wannneer mensen niet in hun basisbehoeften kunnen voorzien ze ook veel minder inspanningen leveren om uit de miserie te geraken. Links heeft het dus wel degelijk beter met de mensen voor.


Discuss pls, thx.

De schoofzak 16 december 2016 09:46

De gevolgen van een ultraliberale (rechtse) maatschappij ?

Ja, wat is het nu: ultra-liberaal of rechts ?
verderf en armoede ?

Ge gooit hier van alles op een hoopje gelijk een 15 jarig studentje dat zijn eerste ernstig opstelletje schrijft over iets waar hij niets van af kent.

.

maddox 16 december 2016 09:47

Wil U een zeer links voorbeeld bembemmetje. Noord Korea. Veel plezier ginder.

Eyjafjallajökull 16 december 2016 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8319341)
Ge gooit hier van alles op een hoopje gelijk een 15 jarig studentje dat zijn eerste ernstig opstelletje schrijft over iets waar hij niets van af kent.

.

Die zit !! :D

Eduard Khil 16 december 2016 09:59

Laat ons beginnen met geld uit te sparen bij uitkeringstrekkers die daar feitelijk geen recht op hebben. Daarmee kunnen we dan de echte armen en sukkelaars helpen.


en ook: zij die zelf uit de ruif zitten te eten die door anderen wordt gevuld, moeten maar beter hun muil houden over hoe en hoeveel die gevuld wordt.

Eduard Khil 16 december 2016 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8319343)
Wil U een zeer links voorbeeld bembemmetje. Noord Korea. Veel plezier ginder.

en ze is zelfs afkomstig uit korea, terug naar eigen land dan maar als het hier zo slecht is :lol: Alleen gaat hare "ik ben gehandicapt, geef mij geld"-haring daar niet braden denk ik :rofl:

Hypochonder 16 december 2016 10:08

Het was te verwachten dat het "betoog" uit de openingspost zou uitdraaien op een rondje N-VA bashen. Wetende van wie dit komt moeten we ons daar echter geen zorgen over maken.

TV-verslaafde 16 december 2016 11:15


eno2 16 december 2016 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8319341)
De gevolgen van een ultraliberale (rechtse) maatschappij ?

Ja, wat is het nu: ultra-liberaal of rechts ?
verderf en armoede ?

Ge gooit hier van alles op een hoopje gelijk een 15 jarig studentje dat zijn eerste ernstig opstelletje schrijft over iets waar hij niets van af kent.

.

Schrijf jij dan een beter i.p.v. een paar oneliners te bashen. Weerlegd heb je niks.

eno2 16 december 2016 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8319343)
Wil U een zeer links voorbeeld bembemmetje. Noord Korea. Veel plezier ginder.

Nee ze wil een discussie, geen dooddoener, daar verzette ze zich al tegen in de openingspost. :roll:

Eyjafjallajökull 16 december 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8319411)
Schrijf jij dan een beter i.p.v. een paar oneliners te bashen. Weerlegd heb je niks.


Er valt niks te weerleggen, want er wordt niks geponeerd. Enkel van alles op een hoopje gegooid zoals Schoof terecht opmerkt.

maddox 16 december 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8319411)
Schrijf jij dan een beter i.p.v. een paar oneliners te bashen. Weerlegd heb je niks.

Er is dan bitter weinig te weerleggen. Wat buikgevoel van het profitariaat, en da's alles.

eno2 16 december 2016 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8319353)
Het was te verwachten dat het "betoog" uit de openingspost zou uitdraaien op een rondje N-VA bashen. Wetende van wie dit komt moeten we ons daar echter geen zorgen over maken.

Knabbelt N-VA soms niet aan de sociale voorzieningen? Weerleg, please. Volgens mij bijten ze er zelfs hele stukken uit. (Gelukkig volg ik het maar van ver)

eno2 16 december 2016 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8319417)
Er is dan bitter weinig te weerleggen. Wat buikgevoel van het profitariaat, en da's alles.

Van buikgevoel heb jij als profitariaatbasher geen last natuurlijk :rofl:
Eerder van profitariaatbashing diarree...:roll:

Overigens zei ik dat tegen Schoof, naar aanleiding van ZIJN post.

Eyjafjallajökull 16 december 2016 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8319420)
Knabbelt N-VA soms niet aan de sosciale voorzieningen? Weerleg, please. Volgens mij bijten ze er zelfs hele stukken uit. (Gelukkig volg ik het maar van ver)

Zolang fake gehandicapten gaan lopen met de sociale voorzieningen van mensen die er echt recht op hebben, valt er op dit vlak niet veel op de N-VA te bashen dat ze er hele stukken uitbijten.

eno2 16 december 2016 11:52

Citaat:

De gevolgen van een ultraliberale (rechtse) maatschappij: armoede & ontbering troef!
De VS is dank zij God nog niet ultraliberaal. Als het dat wel moest zijn, zou je pas de poorten van de hel zien opengaan. Ze zijn er wel door geïnspireerd, Reagan bv., Bush ook, maar ook in Europa Tatcher, de vrouw van de 20-ste eeuw. Volgens mij van de 17º. . Bestudeer het eens. Dat heb ik ook gedaan. En hier 10 jaar "gediscussieerd" met ultraliberalen. Dat doe ik nu niet veel meer (hoewel recent nog in 'de dood van Castro' draad met Nebur, een beleefde ultraliberaal.)

eno2 16 december 2016 11:58

De populist Trump gaat dat allemaal oplossen.

Eyjafjallajökull 16 december 2016 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8319435)
De populist Trump gaat dat allemaal oplossen.

Ja, 8 jaar Obama heeft een mooi land achtergelaten...

Had hij de 'Change' maar voor zich gehouden...

Eduard Khil 16 december 2016 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8319413)
Nee ze wil een discussie, geen dooddoener, daar verzette ze zich al tegen in de openingspost. :roll:

haar eigen post staat vol dooddoeners.

Eduard Khil 16 december 2016 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8319424)
Zolang fake gehandicapten gaan lopen met de sociale voorzieningen van mensen die er echt recht op hebben, valt er op dit vlak niet veel op de N-VA te bashen dat ze er hele stukken uitbijten.

inderdaad. Fake gehandicapten zoals bembem moeten zwijgen, ze nemen de plaats in van mensen die wel recht hebben op een uitkering


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be