Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Zelfstandigen die 1° werkkracht aanwerven: een boom na 1° maand taxshift ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228583)

De schoofzak 5 februari 2016 11:26

Zelfstandigen die 1° werkkracht aanwerven: een boom na 1° maand taxshift !
 
Dat blijkt uit cijfers van SD Worx.

Kijk naar de beelden uit het parlement:
https://www.youtube.com/watch?v=gYcE...&feature=share

Citaat:

Gepubliceerd op 4 feb. 2016

Deze lastenverschuiving, die ook een lastenverlaging is, zorgt voor meer loon op de loonbriefjes, vermindert de last op arbeid voor alle werknemers en stelt zelfstandigen vrij van patronale basislasten bij het aanwerven van een eerste werknemer. Uit cijfers van SD Worx schat men dat de algemene lastenverlaging in 2016 alleen al voor 11000 extra jobs zal zorgen. De enigen die daar misschien minder tevreden mee zijn, zijn de vakbonden ACV en ABVV. Die krijgen met minder werklozen nu ook minder administratievergoedingen en moeten besparen. Maar wij zijn alvast zeer tevreden met die nieuwe bedrijven en extra jobs. De motor slaat aan.

subocaj 5 februari 2016 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7986921)
Dat blijkt uit cijfers van SD Worx.

Kijk naar de beelden uit het parlement:
https://www.youtube.com/watch?v=gYcE...&feature=share

Staat er ook bij wie de sociale kosten van je kleinkinderen gaat betalen?

Vaste jobs of tijdelijke, ouderen of jongeren? Voor wanneer de volgende goed nieuws show?

Of zijn die nu alle 11.000 werknemers bij SD Worx om opleidingen te geven?

De schoofzak 5 februari 2016 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7986939)
Staat er ook bij wie de sociale kosten van je kleinkinderen gaat betalen?

Vaste jobs of tijdelijke, ouderen of jongeren? Voor wanneer de volgende goed nieuws show?

Of zijn die nu alle 11.000 werknemers bij SD Worx om opleidingen te geven?

Vaste jobs is een begrip uit de USSR ... niet direct een voorbeeld van een regime waar de woorden van priester Daens van toepassing konden worden:

Citaat:

Slaaf noch bedelaar mag de arbeider zijn, hij moet een vrij en welvarend man wezen.
Daens
.

Eduard Khil 5 februari 2016 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7986921)
Dat blijkt uit cijfers van SD Worx.

Kijk naar de beelden uit het parlement:
https://www.youtube.com/watch?v=gYcE...&feature=share

goed zo! En dat allemaal dankzij onze regering van Rechtvaardige rechtsen!

PORSCHE 5 februari 2016 13:12

IK heb tegen mijn principes in zelfs twee werkkrachten aangenomen. En ik moet toegeven dat ik dat eerder had moeten doen. Anderen laten werken geeft veel meer vrije tijd. En de verkoper staat deels op commissie en doet zijn werk heel goed. Win-win situatie :)

non-conformist 5 februari 2016 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7986963)
Vaste jobs is een begrip uit de USSR ... niet direct een voorbeeld van een regime waar de woorden van priester Daens van toepassing konden worden:



.

Kijk eens aan, we moeten nodig naar het VS systeem. En dan te weten dat sommige van je kamaraden partijleden stelden dat ze de sociale zekerheid of werkzekerheid niet willen aanvallen.

subocaj 5 februari 2016 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7987098)
Kijk eens aan, we moeten nodig naar het VS systeem. En dan te weten dat sommige van je kamaraden partijleden stelden dat ze de sociale zekerheid of werkzekerheid niet willen aanvallen.

Dat doen ze niet, enkel dat van hun kinderen. Oei dat deden de sossen ook.
En nu?

De schoofzak 5 februari 2016 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7987098)
Kijk eens aan, we moeten nodig naar het VS systeem. En dan te weten dat sommige van je kamaraden partijleden stelden dat ze de sociale zekerheid of werkzekerheid niet willen aanvallen.

Ge moet geen zaken in mijn mond of op mijn scherm flikken, die ikzelf niet gezegd heb.
Ge weet begod goed genoeg dat in ons systeem er private jobs nodig zijn om de sociale zekerheid betaalbaar te houden.
En als er voor die eerste aanwerving een fikse korting geldt op de bijdragen voor die sociale zekerheid, dan moeten we alzeker geen werkloosheidsvergoedingen uitbetalen voor die aangeworvenen.

Met jouw praat, zit ge wel stevig op mijn gemoed aan het werken.

.

subocaj 6 februari 2016 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7987212)
Ge moet geen zaken in mijn mond of op mijn scherm flikken, die ikzelf niet gezegd heb.
Ge weet begod goed genoeg dat in ons systeem er private jobs nodig zijn om de sociale zekerheid betaalbaar te houden.
En als er voor die eerste aanwerving een fikse korting geldt op de bijdragen voor die sociale zekerheid, dan moeten we alzeker geen werkloosheidsvergoedingen uitbetalen voor die aangeworvenen.

Met jouw praat, zit ge wel stevig op mijn gemoed aan het werken.

.

Klopt voor een deel, maar mijn vraag blijft, deeltijds, dag contracten, of vaste jobs?

Je moet tot je 67 jaar, 45 gewerkte jaren bewijzen, kan je dat niet, word je pensioen gekort.

Wie betaald dan het gelag, jij nu of je kinderen en kleinkinderen?

De schoofzak 6 februari 2016 07:19

Het staat als een paal boven water dat op dit ogenblik mijn kinderen maandelijks de volle pot betalen van mijn pensioen.
Dat is beschamend. Voor mij, in een democratisch bestel toch. Misschien voor anderen, in een communistisch bestel niet.

Het is nu al 1000 keer gezegd dat ingevolge de demografische en sociale ontwikkeling (we studeren langer, we worden ouder; er zijn minder kinderen, gezondheidszorg schuift op zodat zelfs hoogbejaarden kunnen rondlopen met ruilharten, metalen heupen en pillekes voor de cholestorol) iedereen langer zal moeten werken.

Dat is wat er nu gebeurt, en de Schoof vindt dat goed. Liever vb. een halve bijdrage dan geen bijdrage, als ge dat detail dan toch wilt weten.

.

subocaj 6 februari 2016 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7987867)
Het staat als een paal boven water dat op dit ogenblik mijn kinderen maandelijks de volle pot betalen van mijn pensioen.
Dat is beschamend. Voor mij, in een democratisch bestel toch. Misschien voor anderen, in een communistisch bestel niet.

Het is nu al 1000 keer gezegd dat ingevolge de demografische en sociale ontwikkeling (we studeren langer, we worden ouder; er zijn minder kinderen, gezondheidszorg schuift op zodat zelfs hoogbejaarden kunnen rondlopen met ruilharten, metalen heupen en pillekes voor de cholestorol) iedereen langer zal moeten werken.

Dat is wat er nu gebeurt, en de Schoof vindt dat goed. Liever vb. een halve bijdrage dan geen bijdrage, als ge dat detail dan toch wilt weten.

.

Lees eens wat jezelf schrijft en vertel me dan nog eens dat geen of een halve bijdrage genoeg is voor henzelf.
De afschuif operatie op de toekomst gaat gewoon verder.

reservespeler 6 februari 2016 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7986939)
Staat er ook bij wie de sociale kosten van je kleinkinderen gaat betalen?

Vaste jobs of tijdelijke, ouderen of jongeren? Voor wanneer de volgende goed nieuws show?

Of zijn die nu alle 11.000 werknemers bij SD Worx om opleidingen te geven?

Wie betaald de soc. kosten van de kinderen nu met al die werklozen.
Niet inzien dat dit een winst is ......


Jongens toch, ga met zo'n mensen naar den oorlog!

non-conformist 6 februari 2016 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7987157)
Dat doen ze niet, enkel dat van hun kinderen. Oei dat deden de sossen ook.
En nu?

In 2010-2011 kenden we de langste regeringsformatie. Het land draaide desondanks door en ik herinner me zelfs dat het tekort nog nooit zo klein was. En nu ?

non-conformist 6 februari 2016 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7987212)
Ge moet geen zaken in mijn mond of op mijn scherm flikken, die ikzelf niet gezegd heb.
Ge weet begod goed genoeg dat in ons systeem er private jobs nodig zijn om de sociale zekerheid betaalbaar te houden.
En als er voor die eerste aanwerving een fikse korting geldt op de bijdragen voor die sociale zekerheid, dan moeten we alzeker geen werkloosheidsvergoedingen uitbetalen voor die aangeworvenen.

Met jouw praat, zit ge wel stevig op mijn gemoed aan het werken.

.

Dat mijn praat jou op je gemoed werkt zal mij worst wezen. Geen kritiek kunnen verdragen zegt meer over jou dan over mij trouwens.

Maar laten we eens even verder ingaan op die kortingen : was jouw partijtje niet tegen subsidies en voor vrije markteconomie ? Hoe rijm je dan e.e.a. ?

Scherven A. Mok 6 februari 2016 14:44

Gaan die 11000 ooit pensioen krijgen want er wordt niet voor ze bijgedragen ? Gewoon de problemen vooruit schuiven. Ik ken dat van ergens precies ...

De schoofzak 6 februari 2016 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7988128)
...
Maar laten we eens even verder ingaan op die kortingen : was jouw partijtje niet tegen subsidies en voor vrije markteconomie ? Hoe rijm je dan e.e.a. ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7988263)
Gaan die 11000 ooit pensioen krijgen want er wordt niet voor ze bijgedragen ? Gewoon de problemen vooruit schuiven. Ik ken dat van ergens precies ...

Vraag het allebei maar eens aan Di Rupo. Ge gaat het rap begrijpen.

.

Mambo 6 februari 2016 23:54

Het aantal werklozen is sedert 2012-2013 en huidig 2016 precies 1% gezakt.
Dat is 1000 man op 100'000 werklozen.

Er zijn circa 450'000 geregistreerde werklozen.
Het resultaat van jaren intensief intellectueel denk en plakwerk is dus ongeveer 4500 jobs in 3 �* 4 jaar.

Er komen ongeveer 4000 �* 4500 vluchtelingen (werkloos) extra bij per maand bij.
Dat is circa 48000 �* 54000 extra werklozen per jaar.

Er zakt helemaal niks dus.

Och hier en daar lees je zelfs cijfers van -10%

Geloof niks van wat ze u vertellen, ze verdelen gewoon ieder in andere vakjes om u cijfers te presenteren die fel gemanipuleerd worden.

Dit land zit in diepe shit.

non-conformist 6 februari 2016 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7988357)
Vraag het allebei maar eens aan Di Rupo. Ge gaat het rap begrijpen.

.

Ik zie het al je hebt geen antwoord.

Ik zal er je één in de plaats geven : de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

demonen 7 februari 2016 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7986921)
Uit cijfers van SD Worx schat men dat de algemene lastenverlaging in 2016 alleen al voor 11000 extra jobs zal zorgen.

Wie SCHAT dat en wie is "MEN", de N-VA?
Uw partijleider ging toch nieuwe fabrieken naar hier halen?
Kunt U er ééntje opnoemen?
Eéntje is al voldoende!

Patrick M. 7 februari 2016 01:10

Als ik dus een bedrijf start bij mij als enige werknemer dan moet ik dus niks betalen?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be