Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingsforum 2009 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=217)
-   -   Frank Vandenbroucke is geen minister meer. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126073)

Max van Dietschland 11 juli 2009 07:42

Frank Vandenbroucke is geen minister meer.
 
Moest ik Vandenbroucke zijn, ik zou dat toch niet pikken en de partij verlaten. Niet dat ik zoveel sympathie of gemeen heb met Frank Vandenbroucke, de man is nogal links liberaal, maar je kan hem geen onbekwaamheid, onkunde of geen kennis van zaken verwijten. Bovendien heeft hij alles uit de kast gehaald tijdens de campagne. En dan zetten ze gewoon iemand in de regering die onverkozen is 8O. Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Ook is Vandenbroucke iets Vlaamser gezind dan de rest van zijn partij, zou hij daarop afgerekend geworden zijn ?

Jedd 11 juli 2009 07:52

het is een gewoon een teken van de enorme luxe aan bekwame figuren die bij de SP.a zitten dat een klasbak als Frank op de bank kan blijven zitten 8-)

Max van Dietschland 11 juli 2009 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4223871)
het is een gewoon een teken van de enorme luxe aan bekwame figuren die bij de SP.a zitten dat een klasbak als Frank op de bank kan blijven zitten 8-)

Dit is toch cynisch bedoeld, allez hoop ik toch ;-)

Men haalt weer Freya Vandenbossche van stal :lol:

Max van Dietschland 11 juli 2009 07:55

Gennez is een politieke hoer die rechtstreeks onder de invloed staat van de oude krokodillen (Willockx, Tobback) staat. Frank was te Vlaams gezind.

4x10E6 11 juli 2009 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4223860)
Moest ik Vandenbroucke zijn, ik zou dat toch niet pikken en de partij verlaten. Niet dat ik zoveel sympathie of gemeen heb met Frank Vandenbroucke, de man is nogal links liberaal, maar je kan hem geen onbekwaamheid, onkunde of geen kennis van zaken verwijten. Bovendien heeft hij alles uit de kast gehaald tijdens de campagne. En dan zetten ze gewoon iemand in de regering die onverkozen is 8O. Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Ook is Vandenbroucke iets Vlaamser gezind dan de rest van zijn partij, zou hij daarop afgerekend geworden zijn ?


Max, ouwe schurk van mij,

Het punt is natuurlijk dat jij Frank Vandenbroucke niet bent.
Ik ga ervan uit dat het omgekeerde evengoed geldt.

JP Coen 11 juli 2009 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4223860)
Moest ik Vandenbroucke zijn, ik zou dat toch niet pikken en de partij verlaten. Niet dat ik zoveel sympathie of gemeen heb met Frank Vandenbroucke, de man is nogal links liberaal, maar je kan hem geen onbekwaamheid, onkunde of geen kennis van zaken verwijten. Bovendien heeft hij alles uit de kast gehaald tijdens de campagne. En dan zetten ze gewoon iemand in de regering die onverkozen is 8O. Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Ook is Vandenbroucke iets Vlaamser gezind dan de rest van zijn partij, zou hij daarop afgerekend geworden zijn ?

Het is inderdaad schandalig.
De Belgicistische collaboranten binnen de SP-A ,willen kennelijk een zwaarder gewicht in de regering.

grimbergen 11 juli 2009 09:31

Beste Frank

OOk al ben ik niet gesteld op de sossen. Het is met pijn in het hart dat ik lees dat ze de meest bekwame mens hebben laten vallen. Bedankt voor uw goede jaren op onderwijs.

Mitgard 11 juli 2009 09:35

Frank VDB out, Freya VDB in! :cheer:

born2bewild 11 juli 2009 09:38

vandenbos ziet er slecht uit
zo vaal-grijs, afgetrokken

Mitgard 11 juli 2009 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4223948)
vandenbos ziet er slecht uit
zo vaal-grijs, afgetrokken

misschien is uwe bril gewoon vuil. ;-)

Dilbert 11 juli 2009 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4223860)
Moest ik Vandenbroucke zijn, ik zou dat toch niet pikken en de partij verlaten. Niet dat ik zoveel sympathie of gemeen heb met Frank Vandenbroucke, de man is nogal links liberaal, maar je kan hem geen onbekwaamheid, onkunde of geen kennis van zaken verwijten. Bovendien heeft hij alles uit de kast gehaald tijdens de campagne. En dan zetten ze gewoon iemand in de regering die onverkozen is 8O. Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Ook is Vandenbroucke iets Vlaamser gezind dan de rest van zijn partij, zou hij daarop afgerekend geworden zijn ?

Velen zullen opgelucht zijn dat VDB vertrekt op onderwijs. Met zijn blind-ideologisch platkloppen van de normen begon hij de kwaliteit van het Vlaamse onderwijs danig te ondermijnen.

Spijtig dat hij ook vertrekt op Werk.

vlijmscherp 11 juli 2009 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert (Bericht 4223996)
Velen zullen opgelucht zijn dat VDB vertrekt op onderwijs. Met zijn blind-ideologisch platkloppen van de normen begon hij de kwaliteit van het Vlaamse onderwijs danig te ondermijnen.

Spijtig dat hij ook vertrekt op Werk.

wel raar dat er in 5 jaar geen enkele staking was onder het onderwijzend personeel. blijkbaar vonden zij het beleid van VDB niet echt zo slecht.....

benieuwd of dit de volgende 5 jaar ook zo zal zijn met, stel je voor, Freya op Onderwijs.

Vette Pois(s)on 11 juli 2009 10:31

Frank, er is nog plaats bij LDD hoor.

Dilbert 11 juli 2009 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4224004)
wel raar dat er in 5 jaar geen enkele staking was onder het onderwijzend personeel. blijkbaar vonden zij het beleid van VDB niet echt zo slecht.....

benieuwd of dit de volgende 5 jaar ook zo zal zijn met, stel je voor, Freya op Onderwijs.

VDB heeft wel degelijk managementcapaciteiten hoor. Hij bereidt zijn zaken grondig voor, overlegt, verkoopt zijn ideeen/plannen, neemt gas terug bij teveel tegenstand, enz. Eigenlijk atypisch voor SPA. Maar uiteindelijk was zijn beleid enkel en alleen gericht op de zwaksten. Ten koste van de sterkere leerlingen / scholen / richtingen, en de kwaliteit.

Over Freya kan ik kort zijn: totaal onbekwaam. Een politieke babe. Op gelijk welk departement waarvoor zij verantwoordelijk wordt zal er de komende 5 jaar (als ze het zolang volhoud) niets gebeuren. Hopelijk wordt het Cultuur of Media of zo. Misschien kan zij voor de koffie zorgen tijdens de Vlaamse ministervergaderingen.;-)

kameleon 11 juli 2009 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4224004)
wel raar dat er in 5 jaar geen enkele staking was onder het onderwijzend personeel. blijkbaar vonden zij het beleid van VDB niet echt zo slecht.....

benieuwd of dit de volgende 5 jaar ook zo zal zijn met, stel je voor, Freya op Onderwijs.

Studenten tegen het leerkrediet is er al ééntje van. En zo zijn er nog verschillende stakingen geweest.

born2bewild 11 juli 2009 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 4224059)
Studenten tegen het leerkrediet is er al ééntje van. En zo zijn er nog verschillende stakingen geweest.

studenten die staken?

lomeanor 11 juli 2009 12:27

Als de SP-A niet volledig afgegaan is tijdens de laatste verkiezingen, dan hebben ze dat te danken aan het bekwame regeerwerk van FVDB. Niet aan Geit-Gennez die nu het hoge woord voert. VDB krijgt nu jammer genoeg stank voor dank van zijn rode makkers. Ik hoop dat hij daaruit zijn conclusies trekt.

De schoofzak 11 juli 2009 17:57

Broekske mag zo bekwaam geweest zijn als iedereen hem toedicht, als het waar is wat in de pers verscheen, namelijk dat hij andere partijen èn zijn eigen partijgenoten schoffeerde tijdens de onderhandelingen, dan kan zo iemand geen plaats krijgen in de regering.

Ik zou alleszins problemen hebben met iemand die zeer bekwaam is, maar dit veel te graag en op alle mogelijke en onmogelijke momenten laat horen in volle publiek.
(doet me trouwens denken aan tsjeef Eyskens, die ooit gezegd zou hebben dat in gans het land maar één mens was die intelligenter zou zijn dan hemzelf, en dat was zijn vader, den oude Eyskens ...)


Daarbij heb ik wel kritiek gehoord op zijn ministerschap. Veel aandacht voor vele hervormingen, den ene nog rapper na de andere dan de vorige ..., maar rust brengen in het onderwijs, en de domme veelvuldige administrasie sterk vereenvoudigen, daar blijkt weinig van in huis gekomen te zijn ..

Pericles 11 juli 2009 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4224754)
Broekske mag zo bekwaam geweest zijn als iedereen hem toedicht, als het waar is wat in de pers verscheen, namelijk dat hij andere partijen èn zijn eigen partijgenoten schoffeerde tijdens de onderhandelingen, dan kan zo iemand geen plaats krijgen in de regering.

Ik zou alleszins problemen hebben met iemand die zeer bekwaam is, maar dit veel te graag en op alle mogelijke en onmogelijke momenten laat horen in volle publiek.
(doet me trouwens denken aan tsjeef Eyskens, die ooit gezegd zou hebben dat in gans het land maar één mens was die intelligenter zou zijn dan hemzelf, en dat was zijn vader, den oude Eyskens ...)


Daarbij heb ik wel kritiek gehoord op zijn ministerschap. Veel aandacht voor vele hervormingen, den ene nog rapper na de andere dan de vorige ..., maar rust brengen in het onderwijs, en de domme veelvuldige administrasie sterk vereenvoudigen, daar blijkt weinig van in huis gekomen te zijn ..

Dat is allemaal juist Schoofzak, maar ik vrees dat de nieuwe minister van onderwijs nog minder rust zal brengen. Die man is volgens mij hyperkinetisch.

Zipper 11 juli 2009 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4224823)
Dat is allemaal juist Schoofzak, maar ik vrees dat de nieuwe minister van onderwijs nog minder rust zal brengen. Die man is volgens mij hyperkinetisch.

Juist, ik denk aan ADHD.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be