Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   het VMO en de Onbekende Soldaat... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22695)

djaap 24 oktober 2004 23:21

het VMO en de Onbekende Soldaat...

ik heb dat gevonden op een website over de 1ste wereld oorlog in België...

[size=2][/size]
[size=2][/size]
[size=2][/size]
[size=2]Op 11 juli 1967 werd door het V.M.O. (Vlaamse Militanten Orde) een bomaanslag gepleegd aan de Congreskolom. Deze aanslag die relatief weinig schade aanrichte doofde wel de vlam die moest waken bij de Onbekende Soldaat..
De vermoedelijke dader, Wim Verreycken, heeft nu (2003) een zetel in de Senaat voor het Vlaams Blok. Zijn reactie:"Ik ben vrijgesproken, dus ik heb er niks mee te maken.”
[/size]
[size=2]----------[/size]
[size=2][/size]
[size=2]bron : http://www.geocities.com/wolfke38/OnbSoldaat.html[/size]
[size=2][/size]
[size=2]"de vermoedelijke dader"... ja... ik kende niet deze drama, maar met deze actie had het VMO nog eens alle z'n respekt getoond... pfffff... leve de nazionalisten hé.
[/size]

zorroaster 24 oktober 2004 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djaap

[size=2][/size]

[size=2]Op 11 juli 1967 werd door het V.M.O. (Vlaamse Militanten Orde) een bomaanslag gepleegd aan de Congreskolom. Deze aanslag die relatief weinig schade aanrichte doofde wel de vlam die moest waken bij de Onbekende Soldaat..
De vermoedelijke dader, Wim Verreycken, heeft nu (2003) een zetel in de Senaat voor het Vlaams Blok. Zijn reactie:"Ik ben vrijgesproken, dus ik heb er niks mee te maken.”
[/size]

[size=2]"de vermoedelijke dader"... ja... ik kende niet deze drama, maar met deze actie had het VMO nog eens alle z'n respekt getoond... pfffff... leve de nazionalisten hé.
[/size]

Wat een knoeiwerk! Nee, dan de belgicisten, die hebben wel wat meer respect voor de oorlogsslachtoffers. Die verlagen zich niet tot zulke prutsbommetjes, die knallen de Ijzertoren met een paar honderd kilo dynamiet de lucht in..

ossaert 25 oktober 2004 07:50

Citaat:

[size=2][/size]

[/size]

[/size]

Tsja, dat is die verdomde rechtsstaat, niet? Als je vrijgesproken wordt, ben je juridisch onschuldig... Willen we ze maar niet gelijk afschaffen voor een democratisch, ergo unitair België?

En nu even onder ons: een dergelijke aanslag is een enorme flauwiteit, zonder enig doel of nut, een beetje zoals het opblazen van de IJzertoren.

Betweter 25 oktober 2004 08:04

Uit goede bron heb ik vernomen dat Carlos (ex-VMO) daarbij betrokken was.

snoodaard 25 oktober 2004 16:17

Het is duidelijk de aanslag werd gepleegd door ...een onbekende soldaat.

De Garde 25 oktober 2004 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Het is duidelijk de aanslag werd gepleegd door ...een onbekende soldaat.

Dan moet het wel een Vlaming zijn, mocht het een Waal zijn, hij was minstens onderofficier;-)

Tantist 25 oktober 2004 17:01

Citaat:

"de vermoedelijke dader"... ja... ik kende niet deze drama, maar met deze actie had het VMO nog eens alle z'n respekt getoond... pfffff... leve de nazionalisten hé.

De IJzertoren al vergeten, vriendje? En spijt betuigt men daar echt niet over, meer nog, ene Yann V. heeft daar ooit een flash animatie over gemaakt, waarin je zelf de toren kon opblazen, met de groeten van de enige belgische partij van het land

Yann 25 oktober 2004 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
De IJzertoren al vergeten, vriendje? En spijt betuigt men daar echt niet over, meer nog, ene Yann V. heeft daar ooit een flash animatie over gemaakt, waarin je zelf de toren kon opblazen, met de groeten van de enige belgische partij van het land

Je kon het flash filmpje beïndigen door niet op "Click here to throw" te klikken. Het al dan niet opblazen van de Ijzertoren lag volledig in de handen van diegene die het filmpje bekeek. Dus -> JIJ hebt de Ijzertoren opgeblazen, niet ik. :lol:

Yann 25 oktober 2004 19:50

Citaat:

[size=2][/size]

[/size]

[/size]

Die smerige Vlaams Blokkers. En dan komen klagen dat er een vreedzame tegenbetoging op de Ijzerbedevaart was.

Bobke 25 oktober 2004 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Die smerige Vlaams Blokkers. En dan komen klagen dat er een vreedzame tegenbetoging op de Ijzerbedevaart was.

En ik die dach dat die smerige Vaams Blokkers op de ijzerwake zaten. 8O

Yann 25 oktober 2004 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En ik die dach dat die smerige Vaams Blokkers op de ijzerwake zaten. 8O

... en hier op het forum, waar ook uitvoerig over deze knappe protestactie gesproken werd.

muys 25 oktober 2004 20:24

Citaat:

Je kon het flash filmpje beïndigen door niet op "Click here to throw" te klikken. Het al dan niet opblazen van de Ijzertoren lag volledig in de handen van diegene die het filmpje bekeek. Dus -> JIJ hebt de Ijzertoren opgeblazen, niet ik. :lol:

ik dacht dat jij van dat filmpje nog nooit gehoord had en dat het flamingantische leugens waren

Yann 25 oktober 2004 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik dacht dat jij van dat filmpje nog nooit gehoord had en dat het flamingantische leugens waren

Welk filmpje?

muys 25 oktober 2004 20:31

Citaat:

Je kon het flash [size=5]filmpje[/size] beïndigen door niet op "Click here to throw" te klikken. Het al dan niet opblazen van de Ijzertoren lag volledig in de handen van diegene die het filmpje bekeek. Dus -> JIJ hebt de Ijzertoren opgeblazen, niet ik. :lol:

bent u niet wat jong om nu reeds parkinson te krijgen?

Yann 25 oktober 2004 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
bent u niet wat jong om nu reeds parkinson te krijgen?

Suggereert u nu dat ik aan geheugenverlies lijd? Wat heeft dat met parkinson te maken? Of bedoelde u alzheimer? Waarschijnlijk wel. Dat laatste is dan ook een ziekte die vooral oudere mensen treft, parkinson niet.

Vb'ers en geneeskunde. :roll:

Maar soit, ik heb dat idd een tijdje ontkend, omdat we ons kostelijk amuseerden met de reacties zoals die van u hierboven.

Bobke 25 oktober 2004 21:04

Citaat:

... en hier op het forum, waar ook uitvoerig over deze knappe protestactie gesproken werd.

Ge hebt ze nogal doen lachen hé.

ossaert 26 oktober 2004 07:56

Citaat:

Maar soit, ik heb dat idd een tijdje ontkend, omdat we ons kostelijk amuseerden met de reacties zoals die van u hierboven.

Laat me niet lachen... Je hebt het een hele tijd ontkend omdat je het wilde ontkennen, omdat je wist dat het blunder was. Nu je er echt niet meer onderuit kan -de anderen hebben een beter geheugen dan je dacht- geef je het toe? "Ha ha, nu had ik jullie toch wel liggen he!" Dat zal wel... Zo'n dingen zei ik ook toen ik vijf was.

ossaert 26 oktober 2004 07:56

Citaat:

Die bom is geplaatst in 1967... Bestond het VB toen al?

(Voor mijn mening over deze actie, cf. supra)

Yann 26 oktober 2004 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Laat me niet lachen... Je hebt het een hele tijd ontkend omdat je het wilde ontkennen, omdat je wist dat het blunder was. Nu je er echt niet meer onderuit kan -de anderen hebben een beter geheugen dan je dacht- geef je het toe? "Ha ha, nu had ik jullie toch wel liggen he!" Dat zal wel... Zo'n dingen zei ik ook toen ik vijf was.

:lol: :lol: :lol: :lol:

EEN BLUNDER????

Ik ben nog steeds apetrots dat ik dat filmpje gemaakt heb, dus waarom zou ik dat ooit ontkend hebben??????????? Jullie zijn zo belachelijk!

ossaert 26 oktober 2004 09:12

We hebben ooit al eens een discussie gevoerd over 'het stellen van daden' enerzijds en 'het imago van de partij' anderzijds, niet? Vanuit politiek oogpunt is dat filmpje een blunder omdat dat het imago van de partij schaadt: omdat jij het, als lid van de BUB, gemaakt hebt, zal het steeds maar weer blijven opduiken in discussie's hier en daar. "De BUB een anti-Vlaamse partij? Tuurlijk, kijk maar naar de filmpjes die ze verspreiden!" (bemerk de aanhalingstekens).

Je hebt het in een eerdere, soortgelijke thread trouwens hardnekkig ontkend toen het voor je voeten geworpen werd, omdat het je dan niet uitkwam (zoek het 's even op). "Apetrots?"... omdat je 's kan pronken met je, jawel, anti-Vlaamse imago?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be