Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Forumindeling (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75117)

Pieter Vandoorne 9 januari 2007 21:42

Forumindeling
 
Geachte forummers

Ik zie dat er de laatste dagen weer een heropflakkering is van de "eis" tot nieuwe subfora.

Wij zijn van mening dat de huidige indeling nog steeds grotendeels voldoet, doch ook wij hebben de idee dat er verbeteringen mogelijk zijn. Ik denk maar aan Maatschappelijke discussies die momenteel misschien al te gauw in een vergaarbak verzandt voor alles wat niet meteen louter politiek te duiden valt.

Wij denken ook na over hoe dit alles kan verbeterd worden, net zoals verscheidene mensen onder jullie.
Om alles echter netjes in één plaats te houden, stel ik voor dat iedereen die voorstellen heeft hieromtrent die netjes hier plaatst.

Wij zullen waar mogelijk rekening houden hiermee om die mee te nemen in een vernieuwde indeling. (evt. eerst op proef)

Spui die ideeën zou ik zeggen ;)

Mvg

Pieter Vandoorne

baseballpolitieker 9 januari 2007 22:21

Zoals ik al zei en nog vele anderen vind ik een sub-fora geschiedenis absoluut noodzakelijk! Er is een grote honger naar geschiedkundige debatten die op dit moment over heel het forum verspreid en wat het dus niet makkelijker maakt voor degene die er zich veel in interesseren!

Kim 9 januari 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2322353)
Zoals ik al zei en nog vele anderen vind ik een sub-fora geschiedenis absoluut noodzakelijk! Er is een grote honger naar geschiedkundige debatten die op dit moment over heel het forum verspreid en wat het dus niet makkelijker maakt voor degene die er zich veel in interesseren!

*suggestie*

Richt uw eigen geschiedkundig forum op! :-D

baseballpolitieker 9 januari 2007 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2322451)
*suggestie*

Richt uw eigen geschiedkundig forum op! :-D

Het is niet voor mij en zo moet ik niet heel de tijd op berichten zitten kijken die me toch niet aanstaan!;-)

liberalist_NL 9 januari 2007 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 2322183)
Geachte forummers

Ik zie dat er de laatste dagen weer een heropflakkering is van de "eis" tot nieuwe subfora.

Wij zijn van mening dat de huidige indeling nog steeds grotendeels voldoet, doch ook wij hebben de idee dat er verbeteringen mogelijk zijn. Ik denk maar aan Maatschappelijke discussies die momenteel misschien al te gauw in een vergaarbak verzandt voor alles wat niet meteen louter politiek te duiden valt.

Wij denken ook na over hoe dit alles kan verbeterd worden, net zoals verscheidene mensen onder jullie.
Om alles echter netjes in één plaats te houden, stel ik voor dat iedereen die voorstellen heeft hieromtrent die netjes hier plaatst.

Wij zullen waar mogelijk rekening houden hiermee om die mee te nemen in een vernieuwde indeling. (evt. eerst op proef)

Spui die ideeën zou ik zeggen ;)

Mvg

Pieter Vandoorne

Het is misschien een idee, maar misschien zouden jullie maatschappelijke discussies verder kunnen onderverdelen zodat de topicstarter beter weet in welke catogorie van maatschappelijke discussies zijn/haar topic te starten. Zo krijgen jullie ook minder topics die naar K&K verplaatst moeten worden. Ik denk aan sub-catogoriën als ''Ethische kwesties'', ''Levensbeschouwelijke discussies'' enzovoort.

Jaani_Dushman 10 januari 2007 00:00

Misschien kan er een apart subforum "politiek: internationaal" komen. Dan hoeven de Nederlandse forum'ers niet het hele subforum "communautaire politiek" vol te zetten met hun discussies over Nederlandse politiek, Nederlandse treinen, Nederlandse televisie en Nederlandse dialecten.

[EDIT]Die blijkt al te bestaan...

liberalist_NL 10 januari 2007 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2322811)
Misschien kan er een apart subforum "politiek: internationaal" komen. Dan hoeven de Nederlandse forum'ers niet het hele subforum "communautaire politiek" vol te zetten met hun discussies over Nederlandse politiek, Nederlandse treinen, Nederlandse televisie en Nederlandse dialecten.

[EDIT]Die blijkt al te bestaan...

Maar die discussies worden vrijwel altijd in Belgische/Vlaamse context geplaatst, en mensen zijn er blijkbaar in geïntereseerd. Ik zie het probleem niet echt.

Antoon 10 januari 2007 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 2322183)
Geachte forummers

Ik zie dat er de laatste dagen weer een heropflakkering is van de "eis" tot nieuwe subfora.

Wij zijn van mening dat de huidige indeling nog steeds grotendeels voldoet, doch ook wij hebben de idee dat er verbeteringen mogelijk zijn. Ik denk maar aan Maatschappelijke discussies die momenteel misschien al te gauw in een vergaarbak verzandt voor alles wat niet meteen louter politiek te duiden valt.

Wij denken ook na over hoe dit alles kan verbeterd worden, net zoals verscheidene mensen onder jullie.
Om alles echter netjes in één plaats te houden, stel ik voor dat iedereen die voorstellen heeft hieromtrent die netjes hier plaatst.

Wij zullen waar mogelijk rekening houden hiermee om die mee te nemen in een vernieuwde indeling. (evt. eerst op proef)

Spui die ideeën zou ik zeggen ;)

Mvg

Pieter Vandoorne


Het enige wat voor mijn part nog ontbreekt is een forum "Sport".

Ze kan plaatsvinden bij "Algemeen", als laatste onder de "persmededelingen", of anders bij "Diverse", net onder "K&K".

Een laatste argument dat voor een sportforum pleit is dat men op andere fora moet gaan om over sportieve zaken te praten, en dus op die momenten niet op Politics.be bezig is.

Kim 10 januari 2007 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2323387)
Een laatste argument dat voor een sportforum pleit is dat men op andere fora moet gaan om over sportieve zaken te praten, en dus op die momenten niet op Politics.be bezig is.

Maar toch kom je terug, aldus... :twisted:

hermanvk 10 januari 2007 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2322353)
Zoals ik al zei en nog vele anderen vind ik een sub-fora geschiedenis absoluut noodzakelijk! Er is een grote honger naar geschiedkundige debatten die op dit moment over heel het forum verspreid en wat het dus niet makkelijker maakt voor degene die er zich veel in interesseren!

Geschiedenis vind ik ook een hele goeie optie:
De hele discussie over polII en zijn congo 'beleid' zat nu totaal in een verkeerd forum, terwijl er duidelijk interesse voor was.

Antoon 11 januari 2007 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2324284)
Maar toch kom je terug, aldus... :twisted:

Ik kan niet zonder jou. ;-)

Arnold 11 januari 2007 14:32

Dus even samenvatten wat we tot nu toe hebben:
- Geschiedenis (vermoedelijk iets voor bij "themafora")
- Sport (voor "diverse", onder K&K)

mvg,
Arnold.

Antoon 11 januari 2007 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnold (Bericht 2327075)
Dus even samenvatten wat we tot nu toe hebben:
- Geschiedenis (vermoedelijk iets voor bij "themafora")
- Sport (voor "diverse", onder K&K)

mvg,
Arnold.

Lijkt mij inderdaad correct.

Antoon 15 januari 2007 11:32

Wanneer wordt hierover een beslissing genomen?

baseballpolitieker 25 januari 2007 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2337971)
Wanneer wordt hierover een beslissing genomen?


hermanvk 25 januari 2007 23:12

Misschien is er ook interesse voor boekbesprekingen?

Starkan 26 januari 2007 00:16

*Een idee om er bij te laten komen van mij is een subforum genaamd 'ismen', waarin gedsiscusieerd kan worden wat een 'isme' dan wel inhoudt, gezien er nogal wat misverstanden of genuanceerde interpretaties worden overgehouden desbetreffende. Of anders gezegd 'politieke stromingen'. Een wetenschappelijke benadering van politiek.

*Sport komt af en toe aan bod in K&K en wie is er daar nu in geïnteresseerd??
Geschiedenis lijkt me steeds te passen bij een politiek onderwerp. En zo niet, bvb discussies over in welke eeuw, welke bepaalde mineralen werden ontekt ofzo, lijken me niet relevant op 'politics'

*Het verwijderen van het subforum 'Religies' lijkt me ook een opwaardering voor deze site. Wat is daar eigenlijk het nut van. Er is reeds een overvloed van oneindig veel esotherische thema's op het web te vinden. Het zou net getuigen van gescheiden Politiek-Religie als dat forum holder de bolder verwijderd wordt.

*Ik denk dat voor K&K het interessant zou kunnen zijn dat subforum af te schermen van de niet geregistreerden omwille van de serieux naar de buitenwereld en om de contacten hier wat te laten vlotten. Minder nood tot inhouding van 'Aj heel de wereld kan het lezen'. En eventueel daar wat dieper in te gaan. Ook posts niet meetellen die in dit subforum (K&K) worden geplaatst, gezien het aantal posts nu eens echt niets zegt over de waarde van die persoon op dit (politiek) forum.

baseballpolitieker 26 januari 2007 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2373700)
Geschiedenis lijkt me steeds te passen bij een politiek onderwerp. En zo niet, bvb discussies over in welke eeuw, welke bepaalde mineralen werden ontekt ofzo, lijken me niet relevant op 'politics'

Het gaat natuurlijk meer over politieke geschiedenis! je hebt wel een punt dat deze wel altijd ergens terechtkunnen maar ze staan daar gewoon in de weg, dat is het probleem! Vb: religies kan ik ook bij buitenlandse politiek steken maar is zeer hinderlijk voor de mensen die deze berichten toch niet lezen!

baseballpolitieker 26 januari 2007 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2373700)
Ook posts niet meetellen die in dit subforum (K&K) worden geplaatst, gezien het aantal posts nu eens echt niets zegt over de waarde van die persoon op dit (politiek) forum.

Een ramp voor firestone!:lol::lol::lol:;-)

Ambiorix 26 januari 2007 13:17

ik zou een subforum voor nationalisten en liberalen, en een algemeen discussieforum over geschiedkundige onderwerpen maken


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be