Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Antwerpse luchthaven voortaan Brussels-North ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=76244)

job 17 januari 2007 20:31

Antwerpse luchthaven voortaan Brussels-North ???
 
GVA :
De luchthaven van Antwerpen heet niet langer luchthaven van Antwerpen, maar luistert sedert vorige week naar de naam Brussels-North. Communicatieadviseur Peter Anthonissen spreekt van een blunder.

http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/d...F-6626988C9901}



Wat vindt u ervan?


Dit is toch te belachelijk voor woorden ?

Gaat Antwerpen Sjarelwa na-apen ?
Maar niemand ként Sjarelwa ! Daarom veranderden zij hun naam naar Brussels-South !

Maar Antwerpen ? Antwerpen is een metropool. Een wereldstad. Een stad met internationale uitstraling !

Zou men Zaventem (Brussels (!!!!????) Airport) niet beter Antwerp South noemen ?

Zwartengeel 17 januari 2007 20:57





job 17 januari 2007 21:02

;-) :-) :-) :-o Zaventem ligt in autorij-uren niet verder van Brussel-centrum als van Antwerpen-centrum (die verdomde files toch eh ;-) ).
Waarom die kniebuiging ??? :cry: :cry: :x :x :roll: :roll:

deryz 17 januari 2007 21:46

de luchthaven van antwerpen moet Antwerp Airport noemen,
Brussel : Brussels International Airport
Chaleroi: Chaleroi Airport

Everytime 17 januari 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 2345993)
GVA :
De luchthaven van Antwerpen heet niet langer luchthaven van Antwerpen, maar luistert sedert vorige week naar de naam Brussels-North. Communicatieadviseur Peter Anthonissen spreekt van een blunder.

http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/d...F-6626988C9901}



Wat vindt u ervan?


Dit is toch te belachelijk voor woorden ?

Gaat Antwerpen Sjarelwa na-apen ?
Maar niemand ként Sjarelwa ! Daarom veranderden zij hun naam naar Brussels-South !

Maar Antwerpen ? Antwerpen is een metropool. Een wereldstad. Een stad met internationale uitstraling !

Zou men Zaventem (Brussels (!!!!????) Airport) niet beter Antwerp South noemen ?

Typisch Belgisch...............Zal het buitenland daarover spreken? Een keer meer of een keer minder belachelijk gemaakt, who cares...........

Metternich 17 januari 2007 22:02

Goed, dan wordt Zaventem Antwerp-South 8-)

Jaani_Dushman 18 januari 2007 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2346368)
Goed, dan wordt Zaventem Antwerp-South 8-)

Niks van! Ze heet "Antwerpen-Zuid". En als het kan, nog met een licht Brabantse tongval.

Jaani_Dushman 18 januari 2007 00:30

Als wij onze luchthavens een Engelstalige naam geven, mogen de Fransen de hunne een Nederlandse naam geven (de luchthaven van Parijs-Karel de Galliër) en de Britten de hunne een Franse naam (Londre-Chaleur Ligne).

Everytime 18 januari 2007 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2346829)
Als wij onze luchthavens een Engelstalige naam geven, mogen de Fransen de hunne een Nederlandse naam geven (de luchthaven van Parijs-Karel de Galliër) en de Britten de hunne een Franse naam (Londre-Chaleur Ligne).

Bah, een flater meer of minder in dit land, dat is niet erg. De reputatie in het buitenland blijft hetzelfde maar ja, als men de belachelijk zoekt.....................

Jan van den Berghe 18 januari 2007 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2346295)
de luchthaven van antwerpen moet Antwerp Airport noemen,
Brussel : Brussels International Airport
Chaleroi: Chaleroi Airport

De luchthaven ligt in... Zaventem. Niet in Brussel.

De schoofzak 18 januari 2007 11:22

Ik had daarnet deze draad zelfs niet geopend.
Ik had nooit gedacht dat dee naamkeuze voor die luchthaven zelfs maar denkbaar was.
Maar dan kwam ik het artikel toch tegen in de gva.
Mijn mond valt open van verbazing.

Als je de kommentaar bij het artikel in de gva leest, dan is er hier nog weinig aan toe te voegen.
Toch wil ik één ding herhalen, wat in de gva iemand ook schreef: die verantwoordelijk is voor die naamkeuze: wij willen zijn naam weten en we eisen zijn ontslag.

Hoe is het in godsnaam mogelijk ?????

Nynorsk 18 januari 2007 11:35

Los van het feit dat die naamkeuze op zich al serieus *ugh* is, zie ik het al gebeuren dat mensen de trein neem naar brussel noord om hun vliegtuig te pakken.

Everytime 18 januari 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2347509)
Ik had daarnet deze draad zelfs niet geopend.
Ik had nooit gedacht dat dee naamkeuze voor die luchthaven zelfs maar denkbaar was.
Maar dan kwam ik het artikel toch tegen in de gva.
Mijn mond valt open van verbazing.

Als je de kommentaar bij het artikel in de gva leest, dan is er hier nog weinig aan toe te voegen.
Toch wil ik één ding herhalen, wat in de gva iemand ook schreef: die verantwoordelijk is voor die naamkeuze: wij willen zijn naam weten en we eisen zijn ontslag.

Hoe is het in godsnaam mogelijk ?????

Alles is mogelijk in Absurdistan.

panzer 18 januari 2007 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 2345993)
GVA :
De luchthaven van Antwerpen heet niet langer luchthaven van Antwerpen, maar luistert sedert vorige week naar de naam Brussels-North. Communicatieadviseur Peter Anthonissen spreekt van een blunder.

http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/d...F-6626988C9901}



Wat vindt u ervan?


Dit is toch te belachelijk voor woorden ?

Gaat Antwerpen Sjarelwa na-apen ?
Maar niemand ként Sjarelwa ! Daarom veranderden zij hun naam naar Brussels-South !

Maar Antwerpen ? Antwerpen is een metropool. Een wereldstad. Een stad met internationale uitstraling !

Zou men Zaventem (Brussels (!!!!????) Airport) niet beter Antwerp South noemen ?

Of Oslo Brussels-extreme-North ;-)

Inderdaad echt belachelijk! Brussel zelf heeft geen luchthaven en alle belgische luchthavens noemen 'Brussels en nog iets' Ik zie Oostende ook nog in brussels West veranderen

Edina 18 januari 2007 13:11

ROFL! Ze gaan echt tot het uiterste om die verlieslatende luchthaven proberen te redden... En de VLM heeft zelfs niet door dat dit de onafwendbare sluiting nog zal bespoedigen! Ze denken echt dat hen dat meer klanten zal opleveren :lol::

Citaat:

"De nieuwe benaming zorgt ervoor dat een reiziger die bijvoorbeeld vertrekt in Manchester voortaan drie opties voor Brussel voorgeschoteld krijgt, namelijk Brussels South voor Charleroi, Brussels North voor Antwerpen en Brussels International Airport voor Zaventem. Vroeger waren er met Zaventem en Charleroi maar twee opties," aldus Catherine Stuyck, marketingmanager van VLM Airlines.
Net zoals in de kerstperiode (met de mist), worden overigens de reizigers voor Londen ook vandaag weer met hun neus op de feiten gedrukt dat de Eurostar toch een interessantere optie is dan het vliegtuig:

Citaat:

Door de zeer sterke zijwinden op de luchthaven London-City heeft VLM-Airlines donderdagochtend drie ochtendvluchten vanuit Deurne geschrapt.

In London-City kan geen enkel vliegtuig landen of opstijgen waardoor ook de terugvluchten werden afgeblazen. In totaal konden 154 passagiers niet vertrekken. Dat meldt Catherine Stuyck, woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij.
Eens benieuwd hoe lang Brussels North het nog zal trekken...

Zeno! 18 januari 2007 13:17

Het is enkel in interne reserveringssystemen dat Antwerpen "Brussels North" zal genoemd worden. Voor de 'gewone' mens zal nergens ter wereld (ook niet in Antwerpen zelf) de benaming 'Brussels North' te zien zijn.

Edina 18 januari 2007 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 2345993)
Antwerpen is een metropool. Een wereldstad.

LOL! Hoe graag sommigen dat misschien ook zouden willen... een metropool kan je het moeilijk noemen!!!

deryz 18 januari 2007 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2347851)
Het is enkel in interne reserveringssystemen dat Antwerpen "Brussels North" zal genoemd worden. Voor de 'gewone' mens zal nergens ter wereld (ook niet in Antwerpen zelf) de benaming 'Brussels North' te zien zijn.

maakt niets uit, het is gewoon belachelijk

1880 18 januari 2007 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2346368)
Goed, dan wordt Zaventem Antwerp-South 8-)

Wou ik net voorstellen:-D . Nee een absolute schande is het! Antwerpen is een stad met wereldfaam, de drijvende kracht achter Vlaanderen. Dit is een totale vernedering!:x

Miguelito 18 januari 2007 17:37

Ze kunnen de antwerpse luchthaven toch TBNAFKA, The Brussels North Airport Formely Known As Antwerp.

Ik heb al gehoord dat ze Liege Brussels East gaan noemen, Oostende Brussels At-the-Sea en Schiphol brussels-more-north-then-brussels-north.


EDIT (gelezen op dezattevrienden.be) Bevekom Brussels Flauhaut:-D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be