Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2022, 16:00   #40
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hoezo geeft de natuur u gelijk? Het ontstaan van rassen komt door isolatie; waar er geen isolatie is, is er geen onderscheid. Historisch is er gewoon veel isolatie. De oorzaak van de isolatie is louter door geografie (zeeën die groepen van mensen scheiden). Het is niet dat er een onderliggende natuurwet zou zijn die bewust streeft naar aparte rassen of zo. Die ontstaan gewoon (...en verdwijnen weer)



Toch nog eens op inpikken, want als je dit vind (ik vind dat dus ook), dan heb je toch ook een probleem met wat Orban allemaal heeft gezegd, nee?
Of heeft het voor u ook gepercipieerd nadeel van vermenging (ik zie geen probleem, maar da's mijn mening) groter belang dan de individuele keuzes van de mensen zelf? Ik kan het me niet echt voorstellen dat je dat denkt, als liberatier.
1. Terecht punt. Maar niet-isolatie zie ik meer als op reis gaan, om nadien terug te keren naar de heimat. Uiteraard hebben ras en cultuur veel met mekaar te maken.
2. Ook een terecht punt. Als ik uit de mededeling van Orban dien te begrijpen dat hij iets wil verbieden, dan is dat hetzelfde dan iets te verplichten. En uiteraard ben ik tegen beide.
3. Ik heb het mss niet duidelijk genoeg aangegeven, maar als Orban wil verbieden dat rassen mengen, dan is hij even slecht bezig dan zij die willen verplichten dat rassen vermengd worden tot 1 ras. Dat was de aanleiding tot het starten van de draad. Daaruit volgend, als Orban zijn punt maakt, en hij wordt per direct beschuldigd, rechtstreeks of via associatie, dat hij een racist is, dan is diegene die de beschuldiging uit, bezig met verplichte rassenvermenging. Dat is wat ik er van denk.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden