Los bericht bekijken
Oud 13 november 2022, 14:21   #309
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.626
Standaard

Een vest gevonden in een vreemdelingencote op een groeiend stort aan een appartementsblok (bist dat ik er was kwam een vriendelijke vent er een paar zakken brokstukken van vanalles bijzetten).
Merk H&M, haast geen vuil aan, niks aan te zien.
Gezien de plaats, weet je dan dat je beter moet kijken.
En inderdaad, de nylon+elastaan wintervest had een kap met zo een rand van haar als manen, en die kwamen gemakkelijk los, intussen een zoveelste klassieke manifestatie van brol geworden. De kap kon je los doen wegens drukknoppen, maar een wintervest zonder kap is een halve wintervest dus ik heb de naden rondom de kap doorgesneden met een breekmes, de gordel haar eruit, en vandaag de naad weer dichtgenaaid. 3 kwartier werk maar een vest die er terug 1 is, dat haar is toch voor de decoratie niet voor de isolatie. Ik had nog gekund er een stuk goede kwaliteit bontkraag (van gesloopte) die er bij paste mee innaaien maar foert, de prijscategorie maakt dat de moeite niet.

Ook kledij van Zeeman, typische euvels alweer, alle kledij die ik van hen tegenkwam, ook deze die ik er ooit (voor ik alles okkazie begon te vinden of kopen) zelf kochte, zijn gemaakt van minderwaardig vezelmateriaal. Bvb de elastaan die ze gebruiken in alles dat wat rek moet hebben, die verkleurt en knapt rap. Hun polyester, degradeert sterk en rap, brosser, mogelijk door uv inwerking. Ze besparen dus op additieven die de vezel duurzamer maken.
En ze siliconiseren ipv naaien zelfs, ik heb een paar jaar terug nog ondergoed gezien dat er nieuw/ongedragen uitzag, met alle zomen losgekomen.
Mogelijk kwam dat haar in het begin niet los. Probleem is, minderwaardige vezels zijn niet te onderscheiden en het is geen etiket item, dus je kunt bij kopen niet weten wat ze gebruikt hebben.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 13 november 2022 om 14:27.
Erw is offline   Met citaat antwoorden