Discussie: Water
Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2023, 09:43   #69
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat een onzinnige discussie eigenlijk.
Waarom?
Ten eerste is het de job en de plicht van de overheid/politiekers - daarvoor worden ze vet betaald door ons - om de bevolking te voorzien van levensnoodzakelijke basisbehoeften zoals energie etc...en ook (drink)water.
Ten tweede is het een hoax, misleiding en dus pertinente leugen om te blijven beweren dat er schaarste of water tekort zou kunnen zijn in een van de meest groene en natste regio's ter wereld.
Ten derde is dus een mogelijk probleem met de aanvoer van zowel energie, gas, elektriciteit als water het probleem van de vetbetaalde overheid en NIET het probleem van de consument/burger/bevolking die voor elke kwh, m3 en druppel water onnodig en intussen PEPERDUUR moet BETALEN!

Als burger hebben wij enkel de plicht om de facturen van ons verbruik van deze basisbehoeften te betalen, helaas en misdadig genoeg bestaan die facturen intussen voor 3/4de uit allerlei belastingen, milieu/heffingen, taksen van graaiende politiekers en winstmarges voor hebberige bedrijven en maar 1/4 en soms nog minder voor ons werkelijke verbruik van het produkt.
Als er al tekorten zouden zijn, dan is dat het probleem en falen van de overheid/politiek in beleid om de nodige voorraad te voorzien.

Ik gebruik wat ik nodig heb want daar betaal ik voor en de politiek wordt door mij betaald voor de plicht om te zorgen dat het er is en dat ik kan gebruiken waarvoor ik betaal.
En HOE en waarvoor ik deze duurbetaalde produkten gebruik, daar heeft niemand zich mee te bemoeien.
Zo simpel is dat.
Mensen die zo simplistisch redeneren als u is de reden waarvoor taksen onontbeerlijk zijn om op die manier mensen een geweten en een verstand te taxeren teneinde aan te zetten tot een verantwoord gebruik van water.
Centjes tellen kan namelijk iedereen, van de slimste tot de domste en daar heb je geen enkele kennis voor nodig.

Blijkbaar snapt u het concept van eindigheid niet goed. Zolang u betaalt is alles oneindig of zoiets?

Nog maar eens een poging om het uit te leggen; de acute waterproblematiek komt door de erg hoge bevolkingsdichtheid van de egoïstische en immer werpende en kwekende mens alhier. Regen valt uit de lucht op het oppervlak en bezinkt vervolgens. Hier meer mensen op die oppervlakte wonen, hoe hoger de vraag. Als die vraag groter wordt dan de aanvoer, dan heb je dus een probleem.
Daarnaast heb je ook dat de egoïstische en immer werpende en kwekende mens alhier alles volbouwt en verhardt, waardoor en voeding van het grondwater en de aanvoer dus nog meer belemmerd wordt.

Tot slot is Vlaanderen één van de meest bosarme en verstedelijkte gebieden van Europa, dus uw bewering dat het hier een van de meest groene gebieden ter wereld zou zijn slaat als een tang op een varken.

En dat brengt ons terug bij het belang van kennis en wetenschap en het belang van taksen voor de man in de straat om te counteren dat die zijn eigen fictieve realiteit verzint, als waarheid gaat aanzien en zijn gedrag daarop baseert.

Het watertekort hier heeft overigens niks te maken met een levensnoodzakelijk behoefte. Moest iedereen water gebruiken om daarin te voldoen, dan was er wellicht geen probleem. Verspilling zoals gazons moeten besproeid worden, zwembadjes moeten gevuld worden voor kleine Adolfjes, enz. vormen het probleem en zorgen voor een piek in het verbruik.

Tegemoet komen aan de waterproblematiek zal dus komen door een hogere prijs van het water - iets wat altijd werkt, het opsporen van illegale putten en de eigenaars hun huis openbaar verkopen, investeringen in opvangbekkens, ontharding, technologische oplossingen als ontzilting, circulair watergebruik enz.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 juni 2023 om 09:44.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden