Los bericht bekijken
Oud 4 september 2023, 10:14   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Vermits je toch maar de tijd verdrijft door verveling, ga ik het je niet nog lastiger maken door op elke onnozele vraag in te gaan.
Top!! Het houdt me tenminste van't straat en de toog!!


Citaat:
Bijvoorbeeld hoe je ook met een analoge meter een (maandelijkse) afrekening zou kunnen krijgen...

Niks tegenspreken.
Neen, (je eerste zin) dat kan wel maar dat MAG niet.
Je mag enkel met digitale meter maandelijks betalen en die optie wordt niet aangeboden voor analoge meters en dus worden mensen met een analoge meter gediscrimineerd.
En waarom mag je met een analoge meter je verbruik niet maandelijks betalen?
Omdat maandelijks betalen het lokmiddel is voor de digitale meter.
En nog maar eens slaag je erin niet te vertellen hoe dat dan zou moeten werken...
Praktisch: gaat Fluvius elke maand iemand langssturen om de meterstand op te nemen? 12 keer per jaar de grondwettelijke onschendbaarheid van uw woning op het spel zetten? Dat gaan we toch niet doen eh? En dan heb ik het nog niet over de kosten.

Of gaat de klant dat 12x per jaar zelf moeten doen? Zodat die in principe kan invullen wat-ie wil en zo zijn verbruik (fictief) kan spreiden zoveel hij wil? Duur in de winter? Dan geef ik daar praktisch geen verbruik in en het achtergehouden verbruik van in de winter geef ik er in de zomer wel bij in.
Deur openzetten voor misbruik heet dat.

Maar vooral: je hebt nu al een aantal keer herhaald dat je met een analoge meter ook maandelijks kan betalen maar hoe dat dan moet werken... daar hebben we het raden naar.


Citaat:
OMG
Nadenken is niet jouw sterkste punt, hé?
Als ik een paar van uw posts achter mekaar lees wordt logisch nadenken inderdaad vrij lastig ja...


Citaat:
Het voorbeeld gaat helemaal niet over pedofilie maar over het lokmiddel.
En weer wordt de simpele vergelijking door een LOKMIDDEL niet begrepen.
Jongens toch...nog maar eens een tekeningetje...?
De pedofiel gebruikt doorgaans toch snoepjes om kinderen te lokken.
Ja? Of niet?
Je mag je werkelijke verbruik per maand betalen op voorwaarde dat je een digitale meter neemt.
Jouw "verbruik maandelijks mogen betalen" is het LOKMIDDEL voor de digitale meter, net zoals de snoepjes het lokmiddel is voor de pedofiel?

Zou je het wel begrepen hebben als ik als voorbeeld de worm aan de vishaak als lokmiddel om vis te vangen gebruikt had?
Of zou je dat ook niet begrepen hebben?
Jij ziet allerlei doordeweekse dingen als exclusief van toepassing op de digitale meter eh?
Kijk eens om je heen, heel de wereld krioelt van de lokmiddelen.
Supermarkten gooien met kortingen, reisbureau's met last-minutes, automerken met nieuwe technologieën of langere garanties, elektrotoestellen-fabrikanten met lager verbruik, voedingsproducenten met betere smaak,....

Maar als men bij een elektriciteitsmeter zo'n 'lokmiddel' gebruikt is het kot te klein!! Sta jij in de supermarkt bij de kassa ook van uw oren te maken als de Dreft All-In aan -30% aangeboden wordt?


Citaat:
Er wordt niks uit de duim gezogen.
Hier heb je die doemscenario's in de regimepers, die je altijd gelooft...of ga je die nu ook ontkennen omdat ze niet in je digitale verhaaltje passen?
En nog maar eens: nergens maar dan ook nergens toon je aan dat men de elektriciteit gaat afsluiten als je niet op de momenten gebruikt dat het het beste past.
Je zou gewoon beter 1 keer toegeven dat dat (men sluit je af als je op de verkeerde momenten gebruikt) effectief puur uit uw eigen duim komt.
Dan ben je er vanaf.
Nu ziet iedereen hier (als er sowieso nog mensen zijn die deze crap volgen) dat het euh... crap is.

Citaat:
Je hoeft echt geen raketgeleerde te zijn om te kunnen zien waar dit naartoe zal leiden, behalve voor sommige forumleden.
De combinatie digitale meters en de auto's slim op de juiste momenten "laten" opladen.…zegt meer dan genoeg voor de goede verstaander.
Aha, dat is de manier waarop jij de waarheid ziet.
1) Jij leest iets.
2) Je trekt daar, zonder dat er enige aanwijzing voor is, de ergste conclusies uit.
3) Je verkoopt die zelfverzonnen conclusies als waarheid en degenen die daar niet in mee gaan zijn dommeriken.

Jaja. Das ook een manier ja.
Wel een heeeel rare, maar toch.
Er zijn wel meer mensen die hun eigen conclusies steeds als waarheid beschouwen.
Zo zijn er mensen die bv denken dat ze continu achtervolgd worden en kunnen dan ook niet meer geloven dat dat niet zo is.

Citaat:
Waarschuwingen voor staatscontrole in je eigen huis over je elektriciteitsgebruik door de digitale meter worden genegeerd.
Soit, de gevolgen zullen dan ook enkel zijn voor wie vrijwillig kiest voor de digitale meter met het toelaten van ongeoorloofde staatsbemoeienis in je eigen huis.
Al meer dan 80.000 gezinnen blijven, net als ik, liever baas in eigen huis met behoud van vrijheid en de controle over hun elektriciteitsgebruik en hun privéleven.
Geloof dus maar wat je zelf wil want wie niet horen wil, zal voelen.
Als je bij jou een drol in je gezicht uitsmeert geloof je nog steeds niet dat-ie stinkt eh?
Eindeloos blijven herhalen wat je nog geen enkele keer hard hebt kunnen maken. Gewoon blijven volhouden.
"Mijn hallucinaties zijn werkelijkheid! En als ze het nog niet zijn: mijn glazen bol zegt me dat ze dat gaan worden!"
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 4 september 2023 om 10:25.
BigF is offline   Met citaat antwoorden