Los bericht bekijken
Oud 5 september 2023, 14:29   #55
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Of ik nu een digitale meter heb of niet; ik gebruik zoveel elektriciteit ik wil op de momenten dat ik dat wil.
Daar heeft de staat juist niks over te zeggen.
Ik betaal wat ik gebruik en daarmee is de kous af. Da's gewoon een feit.
Punt.

Het is me dan ook een raadsel waar jij die 'beperking van vrijheid' altijd vandaan blijft halen. Net als de 'staatsbemoeienis' of de 'controle'.

En wat uw glazen bol u in uw oor blaast doet hier verder niks ter zake.
Laten we het voor de verandering eens bij de feiten houden. En ons niet verliezen in zelfverzonnen doemscenario's.
Kan jij vast ook, doe maar eens moeite.

Gaan we dat eens proberen? Feiten en niks anders? Duim uit de mond!!
Top!!!
Het is vanzelfsprekend voor iedereen die ooit een afrekening kreeg dat de meterstand doorgeven nodig is om je eindafrekening te kunnen krijgen, of dat nu voor de jaarlijkse of maandelijkse afrekening van je werkelijke verbruik is.
Iedereen weet dat behalve gij.
Het lijkt wel alsof gij nog nooit met een analoge meter een jaarlijkse afrekening kreeg.
Want gij blijft maar zeuren en zagen dat je niet weet hoe je met een analoge meter wel een maandelijkse afrekening zou kunnen krijgen, het is niet aan je verstand te brengen dat je daarvoor ook enkel maar een meteropname nodig hebt en geen digitale meter.
Maar je wil het niet snappen want dan ben je het enige voordeel van maandelijkse afrekening door de digitale meter kwijt.

Lullen en leuteren dat je de informatie niet gelooft die door de regimepers en fluvius zelf verstrekt worden over gespreid opladen en mij dat dan ook nog als zelfverzonnen doemscenario's, uit mijn duim gezogen en hallucinaties verwijten.

Gij wilt feiten?
Het is een feit dat het slecht is voor het milieu dat de afvalberg groter geworden is door het onnodig vervangen van de duurzame analoge meter
Het is een feit dat het pure geldverspilling is om werkende, analoge meters te vervangen door gebrekkige digitale brol (er moesten oa al 18.000 digitale meters vervangen worden door kapotte sensoren!)
Het is een feit dat het dynamisch contract, met het voordeel van maandelijkse afrekening van het werkelijke verbruik, enkel een lokmiddel voor de digitale meter is
Want het is een feit dat ook met analoge meters de maandelijkse afrekening van het werkelijke verbruik mogelijk is door meteropname
Het is dus een feit dat de maandelijkse afrekening van het werkelijke verbruik/dynamisch contract voor de digitale meter geen voordeel is en discriminatie is van gebruikers met analoge meters.
Het is een feit dat iedereen met een digitale meter individueel kan afgesloten worden en met een analoge meter niet.
Het is een feit dat de capaciteit van het elektriciteitsnet niet tijdig uitgebreid werd om de groene transitie te kunnen opvangen
Het is een feit dat wij reeds jaren betalen voor die capaciteitsuitbreiding door de distributiekosten op elke factuur
Het is een feit dat nu nog steeds die capaciteitsuitbreiding uitblijft
Het is een feit dat daardoor het elektriciteitsnet zal overbelast worden als er nog meer elektrische auto's bijkomen die gelijktijdig opladen
Het is een feit dat gespreid opladen al wordt voorgesteld als oplossing, door fluvius en door een wetsvoorstel, om blackouts te kunnen voorkomen door de overbelasting van het elektriciteitsnet, dat ze nog steeds weigeren uit te breiden.
Het is een feit dat het gespreid opladen verplicht zal worden voor iedereen, anders heeft het geen zin.
Het is een feit dat door de digitale meter deze verplichting individueel kan en zal gecontroleerd worden en gehoorzaamheid door sancties kan afgedwongen worden door boetes, mogelijke individuele afsluiting of op andere wijze.

Het is een feit dat gij dan door de digitale meter niet meer de vrijheid hebt om zoveel elektriciteit te mogen gebruiken in jouw eigen huis zoals gij wilt op de momenten dat gij dat wilt, dat bepaalt de staat dan voor jou.
Punt.
En daarvoor hoef je niet op mij te schieten voor waarschuwingen als boodschapper omdat gij de feiten niet wil geloven.
Dus denk en redeneer nu eens zelf en trek dan je eigen conclusies.

Ik ben klaar met deze onzin waarbij voorstanders van digitale meters in hun eigen vel snijden omdat ze blijven geloven dat de politieke leugenaars het goed met hun zouden voorhebben.
Doe en geloof wat je wil maar draag dan ook alle gevolgen van je keuze zonder naar anderen te wijzen die jouw keuze en mening niet delen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden