Los bericht bekijken
Oud 13 september 2023, 09:25   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard Leven met een digitale meter. Kan het?

Omdat er in andere draden af en toe nogal paniekerig gedaan wordt over digitale meters (vooral die voor elektriciteit maar in deze draad maken we geen onderscheid) dacht ik dat het aangewezen was een aparte draad op te starten over het leven met (een) digitale meter(s).

Hier hangen er sinds maandag eentje voor stroom en eentje voor gas.
Normaal zou ook de watermeter vervangen worden maar de hoofdkraan sloot niet goed af dus de technieker mocht daar niet aan beginnen.
Normaal komt er iemand van de watermaatschappij (Pidpa) voor langs.
Afwachten.

Nu; de twee geinstalleerde meters. Hoe bevalt dat voorlopig?

Qua installatie mag ik niet klagen. Na een groot uur en 1 kop koffie was de technieker alweer vertrokken. Werkte vlotjes en proper, was vriendelijk en beleefd. Enige nadeel: Limburgse tongval maar daar kan die mens ook niks aan doen.

Qua werking van de meters mag ik voorlopig ook nog niet klagen. Ik heb nog overal stroom en gas en alles werkt nog als voordien.

Nadelen heb ik nog geen ondervonden maar voordelen ook nog niet.
Je kan (vooral op de elektriciteitsmeter) een hoop gegevens aflezen maar daar ben ik nog niet mee bezig geweest. Ook met apps waarmee je je meter en verbruik kan monitoren ben ik nog niet aan de slag gegaan.

Ik belde al wel naar mijn energieleverancier om de voorschotten stop te zetten en voortaan met maandelijkse afrekeningen te werken maar dat ging pas als zij van FLuvius door hadden gekregen dat ik een digitale meter heb. En dat hadden ze een uur na installatie nog niet... Kon wel effe duren. Ik ging een mail aankrijgen ofzo.

Voorlopig leef ik dus nog in perfecte harmonie met mijn digitale meters.
En omdat nieuwe borstels goed vegen ga ik er elke morgen nog steeds even naar kijken en stof ik ze liefdevol af. Maar dat gaat volgens de technieker na een paar dagen wel over.

Voorlopig ben ik dus nog heel blij met die nieuwe meters. Ze blinken ook nog.
Maar dat kan natuurlijk snel veranderen.
Ik hou jullie hoe dan ook op de hoogte.

En wat jullie?
Hebben jullie ook zo'n dingen? En valt het samenleven mee?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden