Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2023, 09:23   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is geen kwestie van ze niet kwijtraken. Iedereen raakt ze wel ergens kwijt. Het is gewoon een compleet belachelijk systeem. Als zelfstandige heb ik ook ecochecques en maaltijdcheques genomen omdat het fiscaal interessant is, maar de aanbieders van die cheques zitten uiteraard met hun pollen aan uw geld.

Voor maaltijdcheques betaal ik 7.27% administratiekosten, voor ecocheques betaal ik 17,1€ vaste fee op een bestelling. Aangezien je voor 250 euro kan bestellen per jaar komt ook dat neer op 6.84%. Dat is gewoon geld dat ergens blijft plakken om een administratie te doen die compleet overbodig en nutteloos is. Daarnaast zit je uiteraard ook nog eens met zo een extra kaart die je kan kwijtspelen en waarvoor je bij vervanging nog eens 10 euro of zo mag betalen. 10 euro die je om de 5 jaar zowieso moet leggen als je kaart onnodig vervangen moet worden.

Heel dat systeem slaat helemaal nergens op.
Tja, als we de MC en EC afschaffen en gewoon in het loon van loontrekkenden verrekenen blijft er van het ganse bedrag dat ze nu ontvangen slechts de helft of minder over....laat ik dan maar eieren/boodschappen voor mijn geld kiezen. +2000€ per jaar voor mij of 1000€ voor mij en 1000€ voor de staat...dan weet ik wat te kiezen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden