Los bericht bekijken
Oud 6 november 2023, 23:58   #53
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Is dit sarcasme ?

Elke minderheidsregering die moet overleven met de steun van het doctrinaire groene grut is vooraf gedoemd te crashen. Voor hun grote groene projecten is geen geld meer en dan zegt het BOEM.
Je bent gewoon niet in staat van "out of the box" te denken.
Ik merk het keer op keer: als ik met een idee kom, wordt het langs alle kanten als absurd, onrealistisch, onnozel, ... beschouwd.
Wat later zie ik het dan plots opduiken wanneer een politicus, een politiek commentator hetzelfde zegt.
En hey, dan is het plots niet meer absurd.
De meeste mensen zijn gewoon niet in staat om verder te kijken dan wat ze gewoon zijn.

Zoals ik zei: het is gewoon voldoende van met één of meerdere partijen klare afspraken te maken over wat zij gaan bekomen in ruil voor hun steun vanuit de oppositie.
Als beide partijen het een beetje slim aanpakken zullen dat meerdere punten zijn, die dan om het jaar gespreid worden.
Zo blijven beide partijen (regering en de oppositiepartij in kwestie) zeker dat de andere woord zal houden.
Moeten het daarom de groenen zijn?
Neen, het hangt puur af van de stembusuitslag.
Alleen zie ik de CD&V als ze rond de 12 ?* 15% scoren niet in de oppositie kruipen.
Maar het levert wel een oplossing voor het probleem van de vechtregeringen met steeds meer partijen op.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden