Los bericht bekijken
Oud 22 november 2023, 17:11   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat wil dat zeggen, promotie voor "uzelf" ? Daar zit geen bedrijfsresultaat bij geboekt he. Dat is geen materiele winstfactor. Een influencer die anoniem is, kan trouwens geen promotie maken voor een bestaand persoon waar die bestaande persoon materiele inkomsten uit zou bekomen.

Trouwens, als ik promotie maak voor iets of iemand, en ik bekom daar geen materiele voordelen bij, dan is dat geen bedrijfsdaad ook niet he.
Nooit gehoord van goodwill of merkwaarde ? Deze worden wel degelijk in euro uitgedrukt op de balans van wie een dubbele boekhouding voert. Portretrechten vallen onder een ander fiscaal regime.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trouwens, als ik promotie maak voor iets of iemand, en ik bekom daar geen materiele voordelen bij, dan is dat geen bedrijfsdaad ook niet he.
Fiscaal gezien is dat belastbaar ook al ben je particulier. Je kan het invullen bij diverse inkomsten in jouw aangifte voor zover het een uitzonderlijk karakter heeft. Als er regelmaat in de materiële voordelen zit heb je een ondernemingsnummer nodig en wordt je belast in bijroep. Je dient je ook aan te sluiten bij een sociale kas om jouw bijdrage als zelfstandige in orde te brengen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden