Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2024, 12:20   #13
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En die ocharmes komen dan nog van een kerel die nog nooit met een EV gereden heeft...Ik rij al lang met een EV en ik heb daar echt geen klagen over, maar op reis ga ik daar niet mee. Moesten laadpassen altijd werken en moest er altijd een paal vrij zijn, dan zou ik het wel zien zitten, maar die variabelen zijn er nu eenmaal en ik heb daar geen zin in. Maar goed, dat valt allemaal in dovemansoren bij onze fanboy zonder EV.
Men had als tussenstap naar volledige elektrificatie beter ingezet op het extra promoten van PHEV's.

Met een batterij van 15kWh zouden de meesten hun dagelijkse km's elektrisch kunnen afleggen zonder in te boeten voor vrijheid/comfort bij langere trips of wanneer men de stekker is vergeten in te steken.
Sommigen zitten met een dood gewicht dat niet ten volle benut wordt.
Maw, de meeste EV's zitten met een batterij dat voor de meeste dagen 'te groot' is, maar af en toe 'te klein' om compleet stressloos een grotere trip af te werken.

Geen laadpaal nodig thuis (de 220v laadstekker is voldoende), openbare infrastructuur die geleidelijk en doordacht kan aangepast worden, ...
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden