Los bericht bekijken
Oud 28 april 2024, 00:24   #74
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Onzin.

De meeste rijken in België zijn rijk omdat hun ouders het ook waren.
Mijn collega en ik hebben hetzelfde inkomen. Allebei top 10% van het land.
Zij ging naar de bank voor de maximum toegestane lening, aan vrij lage intrest.
Wil meteen het droomhuis bouwen (moet uiteraard uitgebreid op Facebook komen), maar het is erg risicovol. Materiaalkosten zijn in 2 jaar fel gestegen en veel ondernemers gaan daardoor failliet. De afbetaling slabakt al na 2 jaar en de bank gaf aan dat ze dezelfde lening momenteel al niet meer zou krijgen. Moet momenteel overuren draaien om rekeningen betaald te krijgen.

Zo'n megalening zet druk op je relatie. En als 1 van de 2 de job verliest, komt het koppel al in de problemen en moet de boel verkocht worden. Nog een klein beetje meer inflatie en het is al zo ver. Dit zijn dan de mensen die arm eindigen en zitten te zeiken dat anderen rijk geboren zijn.

Ik zou met hetzelfde inkomen + vriendin die werkt + steun van de ouders ook maximaal kunnen lenen en een kast van een villa neerzetten waar iedereen jaloers op is. Vervolgens wel elke dag boterhammen met choco eten, maar dat ter zijde. Ik doe dat niet en ik ga voor een zeer betaalbare lening omdat ik het geld gewoonweg beter beheer. Zodra alles afbetaald is breid ik uit, en verwerf ik eventueel huurinkomsten.

Mijn eigen schoonvader heeft zich van schoenpoetser in Latijns Amerika opgewerkt tot eigenaar van 2 deftige appartementen in een grootstad. Met hard werk, met discipline en met zeer verstandige keuzes in vastgoed. Zonder enige hulp van buitenaf.

Dat verhaal van rijk geboren zijn is gewoon iets wat arme mensen beweren, om niet te hoeven toegeven dat het aan hun eigen keuzes ligt.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden