Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2024, 13:21   #7304
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.659
Standaard

https://arstechnica.com/cars/2024/05...s-and-layoffs/

Ik zou "Ars technica" nu niet bepaald als een" clickbaitfarm" betitelen....

En nog eens,als ik dat zo lees waag ik het betwijfelen of dat autobouwgedoe Musk nog lang gaat interesseren...

Batterijbouw,AI,ruimtevaart,communicatie...tunneli nfrastruktuur misschien....DAAR zit nog vernieuwing in.....Dat boeltje tussen vier wielen krijgen,dat is afdoende bewezen.....Saai.....

Zoals in het stuk al aangehaald wordt....ALS er al klanten zijn,dan is het niet voor Cybertrucks,maar voor sedans die ruim onder de 35000 dollar moeten kosten.....

DAT is een HEEL GROOT probleem voor Tesla.Met de ongetwijfeld miezerige winstmarge die daarmee gepaard gaat zet je je geld misschien beter op een termijnrekening en ga je wat golfen of zo....
Bovendien is dat technisch niet meer zo uitdagend maar eerder een "beancounter" bezigheid.......een belangrijke negatieve overweging voor iemand als E.Musk.

"modellenvernieuwing",zijnde het af en toe opteuten van bestaande modellen door er hier een extra deukje,daar een extra lampje,in te stoppen en dit dan "nieuw model" te noemen....ach,we WETEN hoe belangrijk dat is,getuige de florissante situatie in bijna de rest van de autosector.......(General Motors,Ford,anyone??)


ergo.....nog eens.....ik begin te twijfelen of Elon nog lang in autobouw gaat willen blijven....misschien zien we nu zijn laatste poging de boel weer op de sporen te zetten....misschien krijgen binnen niet al te lange tijd de "aandeelhouders" de gelegenheid om autos te gaan bouwen.....

Dat zal hen een leuke cent gaan kosten om Elon er uit te werken en we WETEN dan tenminste zeker waar tesla gaat eindigen....(in de vangrails)
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 4 mei 2024 om 13:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden