Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2024, 10:43   #24
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wilders is een praatjesmaker. Net zoals Baudet. Wilders, zo lekte het uit bij de formatie, is wispelturig en volstrekt onbetrouwbaar. Dan zegt hij dit en dan weer dat. Bovendien is hij nors en brutaal, ook in de onderhandelingen. Het wordt niks met de Nederlandse huidige formatiegesprekken. En mochten ze onverhoopt toch tot een akkoord komen, dan zal de nieuwe regering het hoogstens twee jaar volhouden en dan ligt ze op haar gat. Met Wilders is niet veel aan te vangen. Bovendien is hij het vriendje van Putin. Net als Van Grieken en Dewinter in België dat zijn. En dat is verre van kosjer.


Maar ze hebben nog de tijd daar in het land van Koning Pils om er iets van te bakken . Het zelfverklaarde gidsland zit pas 5 maanden zonder nieuwe regering.
Gelukkig zijn er ook andere Nederlanders die voor een sterk Europa zijn.
Zo is Joost Kleine, de Nederlander op het songfestival ook een felle tegenstander van de Wilders visie op Europa.
Hopelijk doet hij toch vanavond mee aan het songfestival.

citaat telegraaf:
De grote Franse krant Le Figaro nam geen blad voor de mond. Het is niet zeker of Joost Klein mee mag doen aan de finale. Maar als hij mee mag doen, heeft hij zoveel sympathie vergaard, dat hij als geplaagde underdog kan winnen. Zijn ’ophemelen’ van Europa wordt zeer gewaardeerd door de Fransen.

Joost heeft verschillende keren zijn hoofd bedekt met de Nederlandse vlag en benadrukt dat hij van Europa houdt. Ook was hij, volgens de Franse media, kritisch over het feit dat hij voor de Israëlische kandidate was geplaatst. „Europa ik hou van u. Het is nu of nooit”, schreeuwde hij voor hij aan zijn act Europapa begon.

Joost Klein houdt van Europa, schrijft Figaro. „Ik wil Nederland verlaten, ik ben mijn paspoort kwijt. Maar dat is niet erg, want Europa heeft Schengengrenzen”, zei hij tijdens het Franse tv-programma 20 minuten. Dat programma suggereerde dat Joost geen fan is van ’euroscepticus’ Geert Wilders.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/6315...ein-kan-winnen

Laatst gewijzigd door cato : 11 mei 2024 om 10:45.
cato is offline   Met citaat antwoorden