Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2024, 09:51   #4361
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Vandaag 21 mei 2024.
Nog steeds niks ontvangen.

Waarom de rechter ons een 'streefdatum vonnis - 15 april' heeft meegegeven is een raadsel. Doe dan geen
beloftes die je niet wil of kan inlossen. (We worden al 14 jaar door fiscus en justitie gegijzeld,dat is volgens mij lang genoeg).

Nu:

Het zou er kunnen op wijzen dat de rechter en correct oordeel wil vellen.
Het zou er kunnen op wijzen dat er
vanuit de top van de fiscus (*) en justitie druk op hem wordt uitgeoefend ... of het zou er ook kunnen op wijzen dat
hij het dossier ergens heeft 'weggelegd' en zo lang mogelijk daar wil laten liggen.

(*) De top van de fiscus is in 2013 op de hoogte gebracht van de realiteit via doorgestuurde informatie die de fiscus
van 2009 tot 2013 had vergaard.
Ze beseffen dus goed dat de fiscus zich schuldig maakt aan knevelarij.
Ik hoop het voor u maar ik vraag me af waarom dat zou gebeuren als de bewijzen (zoals u altijd aanhaalde in deze draad) zo overduidelijk zijn. Waarom dat al meer dan een maand wachten met een vonnis?

Vandaar dat ik ook (en ik wil u niet ontmoedigen) een beetje voor de andere optie vrees.
En omdat een rechter bewijzen die voor zijn neus liggen niet echt kan negeren denk ik dat het vonnis iets gaat zijn waar a) u gelijk krijgt maar toch niet te overdreven blij mee kan zijn en b) de fiscus niet 'al te slecht' uit komt.

U zou bv gelijk kunnen krijgen maar de rechter zou alle mogelijke zaken die hij u, al is het maar van ver, aan zou kunnen wrijven kunnen gebruiken om de fiscus toch min of meer uit de wind te zetten.

"Ja, de fiscus was fout maar dat kwam ook omdat Mr Daelemans dit of dat..."

Maar ik wacht, in weliswaar iets minder spanning dan u, mee af en hoop dat ik mis ben.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden