Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2005, 17:15   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Daar heb je een punt. Ik denk ook niet dat we het ooit te weten zullen komen. BUB'ers en dergerlijke zullen wel verdedigen dat Brussel franstalig is, maar ik betwijfel het ten zeerste dat de franstalige partijën het ooit zouden aandurven om hier bijvoorbeeld een referendum bij de Brusselaars voor te organiseren. De Walen zijn bang voor alles wat het voortbestaan van België op de helling zou kunnen brengen (logisch, Vlaanderen is immers hun broodwinning) en de Brusselaars zouden wel eens het economische paradijs Vlaanderen kunnen verkiezen boven het ontwikkelingsland Wallonië...
Ik kiezen voor Vlaanderen? Nog liever het land verlaten. Ik ben Franstalig, geen Vlaming en ik wil niet dat mijn stad Vlaams wordt. Nooit heb ik voor een Vlaamse partij gestemd en nooit zal ik voor een Vlaamse partij stemmen. Net als de meeste Franstalige Brusselaars trouwens. Ontken niet het feit dat de Franstalige partijen in Brussel meer success hebben dan de Vlaamse partijen.
Moest Brussel echt Vlaams worden, emigreer ik dan naar Frankrijk en vraag ik de Franse nationaliteit aan.
Everytime is offline