Discussie: De Koning zegt!
Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2005, 11:12   #138
Avan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
U mag dus om het even welke onzin beweren, zonder dat u daar een begin van bewijs moet voor leveren? Goed gezien. Geldt dat voor anderen ook?
Een persoonlijke aanval in plaats van uw stellingen te onderbouwen. Wat een afgang, Avan...!

Egidius
Als je met mensen praat die een leugenachtige instelling hebben kan je nog zoveel bewijsmateriaal gaan halen als je wil, het mag nog zo stevig zijn, niet alleen overtuig je ze niet (dat zou je anders ook niet of heel moeizaam en gedeeltelijk - maar goed ook , de waarheid is niet goedkoop).
Maar, en dat is daaraan het pijnlijke, hun is het niet om de waarheid te doen. Ze drijven je zover dat je je stelling op zulke manier moet uitleggen dat hun simplistische duidingen geloofwaardiger overkomen dan je preciese uitleg. En (waarschijnlijk) is dat de bedoeling : simpele geesten aantonen dat de tegenstander ingewikkeld is en dus, volgens veel eenvoudige mensen onbetrouwbaar.
Dat spelletje, heb ik ontdekt (dank je, Van Maerlant) wordt weloverwogen gespeeld door een bende nationalisten op dit forum.
Zeker niet allen, maar voor het moment denk ik dat ik aan een beetje observeren toe ben om uit te zoeken wie goedertrouw is.
Avan is offline