Discussie: N-va: 7,3 %?
Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2005, 19:53   #30
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING
Voor de allereerste keer wordt in een peiling ook het gewicht van de kartelpartners gemeten. De resultaten zijn ophefmakend. Spirit is op sterven na dood, de partij brengt voor de SP.A alleen de stemmen van Bert Anciaux op. De 1,7 % Spirit verklaart waarom de SP.A hetzelfde bescheiden resultaat haalt als 10 jaar geleden en nu vijf procent onder haar topscore van 2003 daalt. Maar hét nieuws is het hoge cijfer van de N-VA. Met 7,3 % is de N-VA even sterk als Groen!, dat ter plaatse trappelt. De partij van Geert Bourgeois en Bart De Wever zou zelfs op eigen benen naar de verkiezingen kunnen en is voor de CD&V zo goed als ‘incontournable’. Zonder zijn Vlaamse kartelpartner zou CD&V mijlenver achter Vlaams Belang komen, dat nu veruit de grootste individuele politieke formatie van Vlaanderen is. Als aparte partij doet CD&V het al niet beter dan de SP.A. CD&V scoort in de peiling van De Stemmenkampioen zoals in 1999 en 2003. ...Luc Van der Kelen

7,3 % jongens, ik weet het, het is maar een peiling. Maar het is er wel een op 10.000 Vlamingen, dus het lijkt me wel redelijk accuraat. Maar soit, na 1 jaar Vlaamse regering zou de N-VA dus al uitkomen op 7,3 %. Prachtig resultaat, als ge ziet van waar we komen. SPIRIT is met zijn 1,7 % niet zo goed bezig, niet dat dat mij iets uitmaakt.

7,3 % een resultaat waar de BUB alleen maar van kan dromen.
Als wij de media-aandacht krijgen die u partijtje krijgt zitten we al gauw aan 20%. Het is eigenlijk heel verwonderlijk dat ze maar 7% zouden hebben en dan nog ten kosten van het VB.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden