Los bericht bekijken
Oud 21 juli 2005, 21:26   #565
AEvanLoon
Gouverneur
 
AEvanLoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 1.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Was het 5? Zou kunnen. Maar ik zou dat niet verbranden hoor.
Wie wel?
Iemand die een grondige afkeer heeft van geld dat door corruptie "verdiend" is en daarom zo kwaad is op zijn voorgangers dat hij aan niemand gunt van dat geld te profiteren.
Trouwens, papieren bankbiljetten zijn een soort wisselbrieven die recht geven op geld uit de nationale bank. Wie dat papier vebrandt, doet afstand van die wisselbrieven, zodat het een cadeau is aan de natonale bank.
Misschien zeer naïef (en te economie-theoretisch) van FvdB, maar ik vond het een edel gebaar van een zwaar in zijn partijgenoten ontgoocheld partijvoorzitter.
Maar ik weet wat de doorsnee Belg daarover dacht en denkt: "hij had het in zijn eigen zakken moeten steken, zoals elke rechtgeaarde Belg zou doen".[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by AEvanLoon on 21-07-2005 at 22:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Was het 5? Zou kunnen. Maar ik zou dat niet verbranden hoor.
Wie wel?
Iemand die een grondige afkeer heeft van geld dat door corruptie "verdiend" is en daarom zo kwaad is op zijn voorgangers dat hij aan niemand gunt van dat geld te profiteren.
Trouwens, papieren bankbiljetten zijn een soort wisselbrieven die recht geven op geld uit de nationale bank. Wie dat papier vebrandt, doet afstand van die wisselbrieven, zodat het een cadeau is aan de natonale bank.
Misschien zeer naïef (en te economie-theoretisch) van FvdB, maar ik vond het een edel gebaar van een zwaar in zijn partijgenoten ontgoocheld partijvoorzitter.
Maar ik weet wat de doorsnee Belg daarover dacht en denkt: "hij had het in zijn eigen zakken moeten steken, zoals elke rechtgeaarde Belg zou doen".[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Was het 5? Zou kunnen. Maar ik zou dat niet verbranden hoor.
Wie wel?
Iemand die een grondige afkeer heeft van geld dat door corruptie "verdiend" is en daarom zo kwaad is op zijn voorgangers dat hij aan niemand gunt van dat geld te profiteren.
Trouwens, papieren bankbiljetten zijn een soort wisselbrieven die recht geven op geld uit de nationale bank. Wie dat papier vebrandt, doet afstand van die wisselbrieven, zodat het een cadeau is aan de natonale bank.
Misschien zeer naïef van FvdB, maar ik vond het een edel gebaar van een zwaar in zijn partijgenoten ontgoocheld partijvoorzitter.
Maar ik weet wat de doorsnee Belg daarover dacht en denkt: "hij had het in zijn zakken moeten steken, zoals elke rechtgeaarde Belg zou doen".[/size]
[/edit]
__________________
Links - verenig u

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 21 juli 2005 om 21:28.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden