Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2005, 19:50   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Live and let die
Als wedie 'filosofie' zou aannemen zou de wereld er wel eens heel slecht gaan uitzien.

Citaat:
Wanneer linguïstische verdrukking structureel is (zoals in België en quasi elke natie tot 1960-70) dan is die onrechtvaardig en dient die bestreden worden teneinde ze ongedaan te maken.
Dat is dus nu het geval. Structurele dominantie van het Engels door de neoliberale structuren. het zijn de bureaucraten in de planbureau's van de multinationals die de 'wereldtaal' hebben opgelegd.

Citaat:
In dezelfde geest kan ik eigenlijk ook een primaire conclusie maken ivm dit onderwerp: In dit geval geldt voor mij de vrijheid van onderwijs. Indien iemand een Russische school oprichten wil, dan kan die dat.
Ik hoor een liberaal bezig. Ik ga hier absolut niet mee akkoord. Een zekere mate van homogeniteit is nodig in een gemeenschap. Anders verkrijg je clanvorming, polarisatie, en de chaos van de utopie van de 'multicultuur'. Het enige gevolg zou zijn dat er hier veel Russen wonen die geen woord Nederlands bestaan. Hou het Blok dan maar eens tegen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden