Los bericht bekijken
Oud 2 september 2005, 11:07   #2425
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Daarnaast hoop ik dat je niet gaat ontkennen dat kinderen die opgroeien in armoede meer kans maken op negatieve levenservaringen - simpelweg al door de vaak onveiligere buurten waarinze terecht komen.
Hier in m'n straat is het iedere week wel érgens ruzie met geweld, en ik denk dat de kinderen die dat van dicht bij meemaken, daar toch wel door geraakt worden. Kinderen die het geluk hebben in een andere buurt dan deze op te groeien, hebben gelukkig veel minder van die ervaringen opgedaan.
Zelf werd ik als zg generatiearme geboren in zo n buurt Nynorsk. En voor mij gaat het - sorry - echt niet op in alle geval. Het enige dat ik mij kan herinneren is dat een opdringerige deur aan deur verkoper eens zijn voet tussen de deur stak en dat ons ma daar ff heel boos voor werd. Ik zweer het op mijn communiezieltje dat ik me altijd veilig heb gevoeld gedurende de eerste zes jaar van mijn jeugd dat ik in armoede leefde.

Kijk zelf had ik eens een katje - op een moment dat ik zelf heel eenzaam was - je kan je toch wel voorstellen dat dat beestje van mij enorm veel liefde en aandacht heeft gekregen - niet ? - in tegenstelling tot een poes die in een rijk gezin bvb terecht komt en alle dagen wyskas krijgt maar anderzijds meer als een onderdeel van de decoratie van het huis wordt gezien.

Welk katje zou jij met andere woorden het liefst willen zijn ?

het katje van die arme eenzame sukkelaar die niks anders heeft ?
of het katje van die rijkaards die nog zes honden hebben en drie kinderen - zes keer per jaar op reis gaan enz .

Op die manier was ik het kindje van een alleenstaande moeder in totale armoede - ik was voor haar de reden om verder te gaan ondanks alles - om haar zelf recht te houden - enz enz

kan je voorstellen dat dat en de affectie die daaraan gepaard gaat een voordeel is op de langere termijn ?

het luxepampertje dat ik niet heb gehad is in deze perceptie toch maar een futiliteit - niet ?

Je hebt me eerder verteld dat je zelf ook niet echt uit een rijk gezin afkomstig bent - mss kan jij mijn ervaringen niet geheel bevestigen - maar ik kan toch niet of amper geloven dat je geen enkele positieve herinnering hebt aan je jeugdjaren ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline