Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2002, 12:48   #14
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
@Knuppel.
Jonas geeft hier gewoon info.
Hij schetst de invloed van het fascistisch gedachtengoed op de nieuw-rechtse strekkingen, en hoe deze insijpelt in de hedendaagse extremistische partijen.
Inderdaad, meer kan dat werkje niet pretenderen...

Citaat:
Toch niet slecht om te weten vanwaar de wind waait?
Het loont echt de moeite om zijn samenvatting eens rustig door te nemen.
Merci, jij komt met deze stelling geloofwaardig over omdat je je toch steeds neutraal bent blijven opstellen. Ik hoop echt dat knuppel beseft dat ik hier niemands verborgen agenda aan het uitwerken ben.
Het feit dat de tekst (met een hele reeks kritische bemerkingen) nu ook verspreid werd door blokbuster doet niets aan dit punt af...

Citaat:
Hij stuurt het volledige ding via mail indien je wenst.
Dat hoeft nu dus niet meer, ik wil altijd wel eventuele vragen beantwoorden of bronnen doormailen...

Citaat:
Het is verstaanbaar geresumeerd om door mensen die niet al te erudiet zijn ook gesmaakt te worden, en het is zeker geen overdreven lange synthese.
Inderdaad, eigenlijk zelfs wat te kort (wat ook cool al aanhaalde)...

Citaat:
Desondanks zijn er echt weinig punten waar door de gebaldheid het simplisme op de loer ligt.
Alle nuances kwamen en kunnen ook niet aan bod komen in zo'n korte tekst, zij die de zaken wat diepgaander willen bestuderen kunnen op basis van de bronnen die ik aanhaal, zelf aan de slag.

Citaat:
Gewoon lezen op een eenzame middag, en de ogen openen voor bepaalde strekkingen ze toekloppen.......
Dat is het basispunt, we moeten beseffen dat het blok niet te koop loopt met haar ideologische bronnen, en moeten derhalve die zelf dan maar ontleden.
Jonas De muynck is offline