Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2006, 15:43   #69
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ja en neen. Ik ga akkoord dat door de zeer gefixeerde obsessie voor allochtonen, problemen met betrekking tot die groep overbelicht kunnen worden. Maar die overbelichting is natuurlijk enkel maar mogelijk wanneer anderen heel hard hun best hebben gedaan om die problemen onder te belichten. Bovendien is dit effect slechts ten hoogste marginaal aanwezig bij het beslissingsproces dat voorafgegaan is aan die moord.
Die onderbelichting is geen automatisch feit.
Wèl durf ik te stellen, dat het óf aan de aandacht ontsnapte, óf niet kòn worden aangepakt, vanwége de stigmatisering die het teweegbracht. En die stigmatisering is nu juist weer het gevolg van die overbelichting door het Vlaams Blok.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Kijk naar Groot-Brittanië, Austalië, Nederland, Duitsland, ... : allemaal landen waar extreem-rechts nauwelijks politiek vertegenwoordigd is, laat staan een spreekbuis krijgt in de reguliere media, en waar racistisch geweld veel meer dan bij ons voorkomt.
Statistieken?
Dit was een wel héél extreme vorm van een racistische daad, waardoor het de internationale media haalde. Dat wil niet zeggen dat het hier meer of minder voor komt dan in de ons omringende landen.

Waarbij ik overigens wil stellen, dat wij het Vlaams Blok niet de schuld in de schoenen kunnen schuiven, maar wèl kunnen wijzen op hun aandeel hierin. Zij zijn immers niet voor niets veroordeeld geweest in 2004.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline