Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2006, 15:48   #3
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tegen racisme



De optocht is bedoeld als protest tegen racisme en zinloos geweld. Daarnaast willen de deelnemers de slachtoffers van de schietpartij door Hans Van Themsche en de verdronken Mohamed Bouazza herdenken. De 23-jarige Bouazza verdronk in de Schelde na een aanvaring met een racistische dertiger. De Malinese N'doye Olemaou en de tweejarige Luna kwamen om door de kogels van Hans Van Themsche; de Turkse Songul Koç werd door Van Themsche neergeschoten en raakte zwaargewond. Ze ligt nog steeds op de afdeling intensieve zorgen, maar is aan de beterhand.

uit de Standaard Online 260506





... al wat de laatste weken gebeurd is had nooit mogen gebeuren en is 100% af te keuren. Er zijn geen excuses voor mogelijk, of in elk geval voor aanvaardbaar, laat dat duidelijk zijn...

Maar... wat mij hier tegen de borst stoot in dit artikel is dat er met geen woord gerept wordt over Joe en zijn mp3... Dat is alweer geschiedenis.

Is het weer zo in dit apenland dat het 100 keer erger is wanneer allochtonen het slachtoffer zijn dan wanneer een autochtoon aan de beurt is? Dit feit is, dacht ik, al zo dikwijls opgemerkt en aangeklaagd.

Ik stap niet op in die "witte mars", omdat dat onzinnig is en compleet niets zal veranderen aan de realiteit en aan wat er ons nog te wachten staat...

Laat die mensen gerust met hun verdriet, en zorg ervoor dat de oorzaken, waardoor dan ook onschuldige slachtoffers vallen, aangepakt worden.

Onze politieke komedianten hebben reeds voldoende komedie gespeeld.

Hierbij nog maar eens mijn gemeende deelneming aan de families van de slachtoffers. Zonder vlaggen, wimpels, leuzes en opjutten van de menigte.
Er wordt ook geen woord meer gerept over het Marokaanse gezin van wie ze hun huisdeur in de fik gestoken hebben en de Afrikaan die skinheads in elkaar geklopt hebben in Brugge. Hoe zit dat met die zaken eingenlijk?
jOOSt is offline