Los bericht bekijken
Oud 14 november 2002, 18:32   #61
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
En noem me aub niet bekrompen. Toen er nog sprake was van BENELUX werd afgesproken dat de nummer platen in geelzwart zouden uitgevoerd worden. Omdat die de best zichtbare kleuren kombinatie is! Nederland heeft geelzwarte Luxemburg heeft geelzwarte. belgie niet. Het kan toch niet zijn dat de Walen met geelzwarte nummer platen gaan rijden. Bekrompen ?
De geelzwarte verkeerslichten gaan dezelfde richting uit
Bekrompen?

Als de Hollanders en Luxemburgers in 't kanaal springen doet gij dat dan ook?

De heer - als ik mijn postje maar heb - Sauwens, liet ooit eens - als Vlaams minister van verkeer - een studie uitvoeren wat de veiligste (lees meest opvallende) kleurencombinatie was voor verkeerslichten.
Toen die studie uitgevoerd was stond heer - I love the Oostfront - Sauwens op de rand van zelfmoord. Wat was namelijk gebleken? Rood-wit was de meest opvallende combinatie! De heer - St-Maarten is totaal iets anders dan Sinterklaas - Sauwens besloot dat maar te verzwijgen, en toch zijn egocentrische -alhoewel levensbedreigende (dit noem ik zelfs moord met voorbedachte rade - plan om de verkeerslichten in zijn lievelingskleuren ('t zijn ook wel die van Geertje, maar zoiets zou ons Geertje zelfs niet doen, laat staan Filip) te laten verven.
Over egocentrisme gesproken.

Of is dit "groeps"egocentrisme?
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden