Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2006, 08:04   #43
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik denk toch dat je het verkeerd voor hebt hoor.

Volgens jouw redenering zou het hoofddoekenverbod in Frankrijk tegen de individuele rechten van de mens zijn?

De vrijheid van een individu eindigt waar de vrijheid van een ander individu beperkt wordt.

Je mag ook niet vergeten dat als de vreemdeling zich niet wenst aan te passen aan onze normen en waarden, hij kan kiezen om elders te gaan wonen. Ik vind niet dat wij onze normen en waarden moeten aanpassen aan hen die daar tegen in gaan in naam van de individuele vrijheid.

Zelfs Christus zei: "Heb je naaste lief als jezelf". Dat betekent ook dat je van jezelf moet houden om het te kunnen toepassen. Maar als je liefde voor je medemens er voor zorgt dat je zelf er op achteruit gaat, dan gaat het mis.

Het is toch onlogisch dat een club, vereniging, of samenleving telkens zijn regelmenten zou moeten veranderen voor elk nieuw lid dat erbij komt?

Neen de regels zijn er. De wetten zijn democratisch tot stand gekomen. Wie bij de gemeenschap wil horen, moet zich daar naar schikken. En wie de wet wil wijzigen, mag dat. Maar moet dat op een democratische wijze doen.

Wanneer ik een gast in mijn huis neem, dan verwacht ik respect voor mijn huishouden. Niet ik alleen. Dat is overal ter wereld zo en is altijd zo geweest. Waarom zou dat nu onverdraagzaamheid zijn?

Meer nog, indien deze gast de bereidwilligheid en het respect toont voor wat ik reeds op democratische wijze heb opgebouwd, dan mag hij lid worden van het gezin en meebeslissen.

Maar mij onverdraagzaamheid aansmeren omdat ik die gast in mijn huis het huisreglement voorleg alvoren hij naar hier komt, vind ik erover.

Het kan toch niet zijn dat ik gedwongen wordt om gastvrij te zijn en voor racist wordt uitgescholden als ik last krijg met mijn gasten die lac hebben aan mijn reglement? Want dan wordt mijn vrijheid beknot.

Begrijpen we elkaar?

Paulus.
akkoord
satiper is offline   Met citaat antwoorden