Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2006, 09:40   #45
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
zie blauw, Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik ook mijn mening eens geef hierover, al zijn je vragen aan paulus gericht. Uiteraard hoop ik ook nog zijn reactie te mogen lezen.

Neen, integendeel. Ik ga mijn reactie er ook tussen plaatsen, lijkt me makkelijker.

Eén van de belangrijkste zaken die me hieruit is bijgebleven is dat het in de politiek belangrijk is dat mensen en partijen vrijuit mogen spreken.
Het is de beste manier om te weten te komen wat er in het binnenste leeft.
Als dit afschuwelijk is en de meerderheid kiest hiervoor, dan is de meerderheid gewoon afschuwelijk en moet ieder voor zich daar de gepaste conclusies uit trekken.
Hopelijk (en ik heb daar wel vertrouwen in) loopt het niet zo'n vaart.

Ja, daar ga ik mee akkoord.

In een democratie kan je eigenlijk niet anders dan vertrouwen hebben in de grootst gemene deler.
Dat die ggd al voor grote stommiteiten gezorgd heeft kunnen we vaststellen door naar de geschiedenis te kijken.
Maar de andere weg opgaan en mensen verbieden hun mening te uiten lijkt me op voorhand verloren geven.

Het komt er inderdaad op aan om vertrouwen te hebben in de democratie.
Zie je, Sapiter, niet zozeer veroordeel ik die uitlatingen omdat ook voor mij het recht op vrije meningsuiting heilig is en - zoals ik in een eerdere reactie stelde - een beknotting leidt tot onduidelijkheid rond de standpunten van de verschillende politieke partijen.
Dat is precies wat ik met de opbouw van het bos (de eerste lijvige opsomming van uitspraken) en daarna het kappen ervan wilde bereiken.
Het gekapte bos benadert volgens mij het best waarvoor het VB écht staat, ook al heb ik op zich geen problemen met die uitspraken omdat ze onder dat heilig recht van menigsvrijheid vallen.
De vraag van Paulus was om na te gaan indien het VB onverdraagzaam is en met mijn opbouw van reacties hoop ik te verduidelijken waarom ik dit wel vind. De meningen hierover zullen ook uiteenlopen en dat is normaal, maar ik ben al blij dat we mbt het recht op vrije meningsuiting in dezelfde richting denken.
Vertrouwen in de waarden van de democratie, is de beste manier om de democratie te handhaven.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden