Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2006, 08:54   #113
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht
let op: als we zomaar op alles vertrouwen, waarom nog telgetuigen?

Het loutere feit dat er een indruk is dat elektronisch stemmen niet veilig is, is voldoende om ofwel een afdruk van elke stem te laten maken ter controle, ofwel om opnieuw op papier te stemmen. Het vertrouwen in de legitimiteit van de stembusgang is zowat het allerbelangrijkste in een democratische rechtstaat. Alles dat dit vertrouwen beschaamd, terecht of onterecht, moet door feiten worden tegengesproken. Ik begrijp overigens ook het nut niet van elektronisch stemmen. Kan iemand mij dat eens uitleggen? In andere landen waar er ook elektronisch gestemd wordt, wordt een afdruk gemaakt van de stem. Waarom hier niet? Elke twijfel over het resultaat in Antwerpen was hiermee de grond ingeboord.

Een ander voorbeeld: overheidsopdrachten. Al was Guy Verhofstadts broer objectief nog de beste leverancier van bureautica, toch kan het de schijn wekken van partijdigheid en vriendejespolitiek. Dus is het niet aan te raden Verhofstadts broer als leverancier van bureautica voor de overheid te maken. Begrijpen we elkaar?
min of meer toch
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline