Los bericht bekijken
Oud 7 november 2006, 15:45   #44
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Idd, het is zeer naief te denken dat computers en de systemen erachter onfeilbaar zijn. Ik weet niet in welke mate u vertrouwd bent met computers, maar de laatste tijd zijn er heel wat security issues.

Ik noem maar een paar problemen op:
- uw pc gebruiken als 'zombie' om te spammen/besmetten
- via een trojan virus al uw paswoorden teweet komen (keylogger) (ik ken zo iemand die via het onveilige thuisbankingsysteem van KBC miljoenen heeft gestolen, is nu opgepakt)
- websites en emails hacken (die tegenwoordig cruciaal zijn voor een bedrijf)
- bedrijfspionnage via hacken van email
enz...

Nog niet alles verloopt via SSL tegenwoordig. Elk systeem is bij slordig gebruik te misbruiken.

Voor digitaal stemmen is dit niet anders een beetje professioneel hacker (al dan niet ingehuurd) is goud waard (stemmen in dit geval, dus macht)

Het nederlandse programma spreekt boekdelen. Ik snap niet wat jullie nog zitten tegen te argumenteren... Hoe duidelijker moet het nog gesteld worden???
Mijn toekomstige vrijheid is me veel waard. Dus ben ik zeer sceptisch tegenover dergelijke dingen.
Omg ik hoor dit gespuug al jaren en 't is enorm spijtig om weer eens hetzelfde te moeten lezen, tuurlijk kan je SSL hacken/fishen/spoofen noem maar op ... maar het aantal onjuiste stemmen (kans is minder dan 0,1% met unieke passes) zou wel een heel pak minder zijn, je staat idd sceptisch tegenover zulke dingen omdat je niet eens begrijpt hoe het kan werken.. spijtig dat ik het moet zeggen hoor, ik leidt dit enkel af uit je reply.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline