Los bericht bekijken
Oud 6 december 2006, 00:15   #43
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Mijn probleem met het strafblad, torvix, is juist, dat het strafblad geen verschil maakt, tussen een zware misdadiger, en een "small time crook". Immers, er wordt niet gevraagd: heeft u iets misdaan, en wat dan, er wordt gewoon gevraagd: heeft u een strafblad. Als u nu bent opgepakt, omdat u betoogde tijdens een verboden betoging, en u wordt daarvoor veroordeeld, of u zat in een bende autodieven, het maakt geen verschil uit. En dat vind ik niet terecht.
Bovendien, er moet ook gekeken worden, of een straf een mens niet juist dieper in de misdaad drukt. Als je nergens werk krijgt met een strafblad, tenzij in een louche zaak als buitenwipper, ik zeg zo maar iets, is de kans dubbel zo groot om opnieuw in de criminaliteit te belanden, zelfs als iemand zijn leven wil beteren. Geef mensen de kans om uit de vicieuze cirkel te raken, is mijn motto.
men mag wel een duidelijker onderscheid maken tussen de begane misdrijven, het gaat inderdaad niet op dat je je hele leven voor dief uitgescholden word omdat je in je jonge jaren een paar veroordelingen kreeg, en je straf uitgezeten hebt, dus je rekeningen betaald hebt, zal ik maar zeggen.Als je 50 bent, en nog altijd aan het stelen bent, liggen de zaken anders, niet?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden