Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2007, 10:40   #37
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 15 februari 2003
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ola, het verschil wil volgens mij zeggen dat multi etnisch (er is een instroom met verschillende etnie) niet automatisch multi-cultureel wordt (cfr orthodoxe joden in Antwerpen (als voorbeeld) ... er is daar eerder sprake van het naast elkaar bestaan van culturen, niet van een multiculturele maatschappij, me dunkt, zelfde gaat op voor bepaalde wijken (getto's ?) in Antwerpen en Brussel)

maar Valkeniers eist m.i.wel een volledige inpassing in het publieke leven (in de beslotenheid van je huis doe je uiteraard wat je wil) ...

pragmatisch standpunt van het verstand, heel realistisch, lange tijd hebben bepaalde kopstukken deze realpolitik uitsluitend binnenskamers willen 'toegeven' ... t doet goed ook een eersterangskopstuk er nu en plein public mee te horen uitpakken.

een stap die rechts-popu met Pim Fortuyn reeds gezet had, hier zit zeker toekomst in voor Vlaanderen.


ah, ik zie het al, niet al te intelligent.

Wat is cultuur? Cultuur is het product van de interactie tussen omgeving en geaggregeerde groepskenmerken, in casu raciale kenmerken. Concreet vereisen de natuurlijke omstandigheden iets van de mens, en die mens wordt geaggregeerd gekenmerkt door eigenschappen, zowel fysiek als andere.

Nu, verandert men één der parameters (de omgeving of de bevolking) verandert op lange èn korte termijn de cultuur.

Uw these zou betekenen dat een Vlaanderen waar de helft van Afrika in geassimileerd wordt, hetzelfde Vlaanderen zal opleveren als hetgene het zou opleveren met enkel etnische Vlamingen. Dat is natuurlijk ridicuul, want dat zou tevens betekenen dat culturele verschillen onbestaande zijn.

Tenslotte, het verschil in etnische afstamming kan zo groot zijn dat men zelfs louter fysiek anders is dan de rest van de Vlamingen. Men gaat zich altijd afvragen wie men is, van waar men komt, en waar men naartoe gaat. De 'back to Afrika'-beweging in de States, de verradicalisering van de moslimjeugd bij ons, het zijn allemaal uitingen van de zoektocht naar de grote filosofische vragen die ik schets.

Om te besluiten, assimilatie is onmogelijk als men het heeft over a) grote en b) etnisch zeer ver van ons afstaande groepen.

En denk maar eerst eens goed na vooraleer te antwoorden.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden