Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2007, 16:05   #78
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En u denkt dat dit nu niet kan gebeuren? Ik zou u maar al een hoofddoek aanschaffen
Uitkijken, blijkbaar zit er hier een klikspaan op dit forum. Of hoe moeten we dit opvatten? Bent u een strijder voor vrijheid of een linkse klikrat, die mensen graag opsluit voor een mening.

Dat was dus juist wat ik aan het nazisme en het communisme verwerp: dat mensen om onobjectieve redenen voor één scheef woord tegen het systeem zelfs door hun beste vrienden en eigen familie konden verklikt worden.
Het feit dat wie een beetje kritiek op het systeem heeft, vervolgd kan worden. Denk je dat Mao beter was dan Hitler? Of was Pol Pot zo tof?

Mij geeft het niet welke ideologie iemand aanhangt, maar ik heb een bloedhekel aan hypocrisie en de manier waarop bepaalde systemen mensen tot een dubbelleven dwingen.
Wat deden verzetslieden trouwens tijdens WO ll? Leden die dan geen dubbelleven?

Bedenkt wel dat mensen als jij daar verantwoordelijk voor zijn en niet de mensen die jij aanvalt.

Wie is hier eigenlijk het meest totalitair?

Mensen die het nazisme verwerpen en het gerechtigheid vinden dat verkrachtigen en verminkingen toegepast worden op nazi's maar het een grote misdaad vonden dat nazi's dat met hun vijanden deden?

Hou ik hemelsnaam op met deze komedie! Ik walg nog meer van hypocrieten, die niet genuanceerd kunnen denken en er van uit gaan dat ze alle wijsheid in pacht hebben, maar zich wel ten allen tijden uitverkoren voelen tegenover een ander.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 20 januari 2007 om 16:15.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden