Discussie: Coöperatieven
Los bericht bekijken
Oud 11 november 2003, 15:51   #108
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Hmhm, wat je daar vertelt impliceert dat bepaalde communistische theorieën tot gevolg hebben dat mensen in hun vrijheid worden beknot om zoveel mogelijk mensen gelukkig te stellen. Maar is dat het niet waard? Ik bedoel: Het is eenvoudig spreken voor mensen die het intellect hebben, die ideeën hebben, sterke persoonlijkheid etc.
Wat als je dit allemaal niet was?
De vraag is eerder of het niet contraproductief is om zulke ideen te stoppen. Ik kan me voorstellen dat ik in het geval dat ik geen ondernemerszin heb, blij zou zijn dat anderen dat risico wel willen nemen en mij zo werk verschaffen.
Ik geloof dat links de gedachte dat alles productief moet zijn achter zich heeft gelaten. Misschien beter een systeem te vinden dat niet afhankelijk is van ondernemerszin. Hoe waanzinnig dit ook moge klinken. De mensheid heeft de luxe niet meer in die mate vooruit te moeten gaan als nu het geval is om zichzelf in stand te houden en een aanvaardbare toestand te bereiken.[/quote]

Eens we ver genoeg zijn dat we naar andere bewoonbare planeten kunnen gaan kan ik me daarin vinden.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden