Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2007, 09:40   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.448
Standaard

Citaat:
Moeten ongeboren kinderen boeten voor de volwassenen hun stommiteiten?
Om te beginnen 'boeten' kinderen pas goed n�* hun geboorte. Op de eerste plaats door de stommiteiten van hun verwekkers.

De staat, jij en ik, hebben dus de plicht voor de gevolgen van de 'stommiteiten' van onverantwoordelijke volwassenen te zorgen?

Mij goed, maar als degenen die het volk beweren te vertegenwoordigen wetten goedkeuren waardoor ieder voor zich, in eer en geweten, kan beslissen of zij/hij alsnog voor de zelf veroorzaakte ongelukjes zal opdraaien ofwel er de gemeenschap voor zal verplichten te zorgen, dan vind ik daar niets verkeerd aan. Uiteindelijk wéten we dat niet iedereen even gemakkelijk voor abortus kiest, én welk lot ongewenste kinderen te wachten staat. Of dat nu bij hun onwillige verwekkers is of in een weeshuis. De kinderen die 'gelukkig geatopteerd' werden zijn trouwens niet zo dik gezaaid.
Het adopteren van deze kinderen wordt trouwens verdomde moeilijk gemaakt. Als de ouders ze niet willen afstaan slijten ze hoe dan ook hun leven tot hun 18de in een weeshuis. Worden deze kinderen in opvanggezinnen geplaatst, en hun (vaak druggebruikende) ouders eisen ze opnieuw op, dan zal de rechter deze ouders voorrang geven op het pleeggezin.

Wil jij soms voor de sukkelaartjes zorgen die NIET geboren werden ten gevolge van de 40% abortussen bij allochtone vrouwen?
Wil je ze soms adopteren?
Wil je er pleeggezin van zijn?
Wil jij ervoor betalen?

Ik in alle geval niet. Ik heb mijn drie kinderen fatsoenlijk kunnen grootbrengen, op eigen kosten, en bedank voor andermans onverantwoordelijkheid.
Willen ze abortus. Gééf ze abortus. De miserie mét duizenden ongewenste kinderen per jaar is immers niet te overzien.

De VB-theorie tegen abortus oogt mooi, maar de praktijk is veel minder fraai. Of waarom dacht je dat zelfs een koning die de abortuswet weigerde te tekenen tóch de vruchtafdrijving regelde die het gevolg was van het onverantwoordelijke gedrag van zijn eigen, royale volkske? Aan gebrek aan centen om dat kind groot te brengen zal het alvast niet gelegen hebben, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 februari 2007 om 09:47.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden