Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2007, 15:32   #63
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Marihuana maakt de geest vrijer en creatiever. Zogenaamd "democratische" regimes haten vrije geesten, omdat die veel moeilijker te indoctrineren zijn.
Juist ja, dat zal de grote reden wel zijn. Vrije geesten die moeilijk te indoctrineren te zijn ...

Citaat:
Marihuana is pas verboden in de meeste landen sinds het begin van de 20ste eeuw. Hetzelfde geldt trouwens voor opiaten en heel wat andere psychotrope middelen.
Net alsof voor de 20e eeuw overal iedereen joints zat te roken gelijk ze indertijd allemaal bier dronken. Marihuana is zowat overal verboden en terecht.

Citaat:
Om welke reden zouden we marihuana niet mogen tolereren maar alcohol en tabak wel?!? Enkel en alleen omdat marihuana al enkele decennia verboden is?
Omdat er een enorm verschil is tussen enerzijds alcohol en tabak en anderzijds marihuana.

Citaat:
Alcohol is trouwens ook een tijdlang verboden geweest in bijvoorbeeld de VS. Waarom ben je geen voorstander van de illegalisering van dat product?
Als alcohol nu permanent verboden zou zijn in de VS en in zowat 85% van Europa had u nog een punt.
Cannabis daarentegen is altijd al verboden geweest.

Citaat:
Omdat je dat zelf graag gebruikt en eventjes de hypocriet wilt uithangen?!?!
Gelieve uw scheldwoorden voor u zelf te houden. Ik drink trouwens helemaal niet vaak alcohol, dat valt moeilijk te combineren met sporten en studies.
Ik heb in mijn omgeving al enkele gevallen vastgesteld van jongeren die compleet verslaafd zijn geraakt aan marihuana. Dat zijn types die dagelijks verschillende joints roken. Die gasten vertelden toen ze er pas mee begonnen ook allemaal van die idiote stellingen die een voor een achterhaald zijn (Cannabis roken is goed voor je gezondheid, marihuana is niet verslavend, bier is hard-drugs en marihuana is soft-drugs, enz)
Savatage is offline   Met citaat antwoorden