Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2008, 22:07   #70
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Maar terzelfdertijd rechtvaardigd majoor 'Winters' deze plunderingen zoals gebeurt in Duitsland (Berchtesgaden, Hitlers woning en het Kehlsteinhaus) door Amerikanen als gevolg van hetgeen zij zouden hebben gezien in de delen van Europa door hen bevrijd.
akkoord, maar het gaat er hem om dat het getoond wordt. De kijker is wijs genoeg om zelf de conclusie te trekken, wanneer je op een bepaald moment ziet hoe Duitse krijgsgevangen worden vermoord en vervolgens hun lijken geplunderd.

Citaat:
Wat betreft het vermoorden van Duitse krijgsgevangen, komt zoals u zegt in deze reeks ter sprake maar wordt geen enkele schuldige voor veroordeeld laat staan echt aangewezen. Dat Duitse krijgsgevangen werden vermoord, komt zelfs ter sprake in een docu gemaakt naar aanleiding van de 60ste herdenking van D-day. Hierin wordt dit aangehaald door een Joods/Amerikaanse officier die geland is op Omaha Beach. Deze verklaarde dat ze geen krijgsgevangen namen met reden, het bloedbad tijdens de ontschepping op dit strand.

Dat zulks door Duitse militaire werd gedaan is afgeschilderd als misdaad, dezelfde daden gepleegd door de Amerikanen, daar moet men begrip voor opbrengen aangezien zij er volgens hun uitleg wel een reden kunnen aan geven. Tot de dag dat 'alle' misdaden misdaden zijn ongeacht wie ze heeft gepleegd, zal het spelleke welles nietes voort worden gespeeld en zal een echte correcte geschiedschrijving wat betreft WO2 op zich laten wachten. En neem me niet kwalijk, wachten zullen we moeten doen tot in de eeuwigheid. Wreed spijtig niet.
Ik blijf erbij, intussen is er wel degelijk aandacht voor de misdaden langs beide zijden. Maar ik neem aan dat u het er mee eens bent dat het nazi-regime een gruwelijk regime was en godzijdank werd verslagen. Dat de 'good guys' ook misdaden hebben begaan, staat buiten kijf, maar is geen reden om de misdaden van nazi-Duitsland te gaan minimaliseren of onze bevrijders te gaan afbreken.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden