Los bericht bekijken
Oud 31 december 2002, 12:04   #74
rosy
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Dat is hetzelfde dat die HEEL WEINIGE racistische puntjes zullen weggaan, of tenzij dat u bewijzen hebt.
??? wat is de vraag?

Citaat:
Jullie? Wie jullie? Ik met andere? Met welke andere?
met 'jullie' bedoelde ik de centrumpartijen in een coalitie met het blok. tis idd niet juist ze jullie te noemen. sorry. foutje omdat ik snel moest zijn wrsch.

Citaat:
U slaagt veiligheid en racisme door mekaar! Leer eerst het verschil daarna praten we verder.
nee hoor! ik denk dat ik best het verschil weet. het feit dat (on)veiligheid in het discours van de meeste politieke partijen, de media en dus ook de publieke opinie in één adem genoemd dient te worden met vreemdelingen: dat is racisme!

moet ik hier nu echt nog duizende keren uitleggen dat ik onveiligheid niet ontken als een probleem??? dat wordt wel echt vermoeiend hoor! het probleem proberen oplossen door het af te schuiven op een zeer kwetsbare groep in onze samenleving is echter achterlijk (want dat lost niets op) en onrechtvaardig.

wat multikultuur betreft: dat bestaat al eeuwen. europa heeft de germaanse en talloze andere - maar minder bekende - volksverhuizingen overleefd. culturen staan niet vast. ze evolueren. de laatste 50 jaar heeft onze cultuur zeer veel overgenomen van de amerikaanse: hoor je iemand klagen (buiten de 'linkse rakkers' die zagen over imperialisme en de gevolgen van de consumptiemaatschappij, de ideo- en mediascapes, ...)? maar een kebab in de straat: dat beperkt onze vlaamse eigenheid! kom seg, neem je jezelf nog serieus?
rosy is offline   Met citaat antwoorden